  • 1. Data: 2002-07-11 13:04:19
    Temat: Zwrot Vatu na stawce 22%
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    Mam dość niecodzienny problem.
    W lutym 2002 miałem zapłacić należny VAT US w wysokości 5000 zł
    nie zapłaciłem...
    W kwietniu miałem nadpłatę Vatu w wysokości 6000 zł
    W maju zamknąłem działalność..
    I teraz moje pytanie czy można skompensować nadpłatę VAT z zaległościami w
    momencie kiedy działalność gospodarcza jest już zamknięta ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-11 13:13:24
    Temat: Re: Zwrot Vatu na stawce 22%
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "muniek" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > I teraz moje pytanie czy można skompensować nadpłatę VAT z zaległościami w
    > momencie kiedy działalność gospodarcza jest już zamknięta ?

    A gdy juz pan zrobi remanent likwidacyjny, to moze nadplata zniknie ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-11 16:39:13
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "muniek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I teraz moje pytanie czy można skompensować nadpłatę VAT z zaległościami w
    > momencie kiedy działalność gospodarcza jest już zamknięta ?

    Nadwyżka podatku naliczonego nad należnym nie jest "nadpłatą". W niektórych
    sytuacjach możliwy jest zwrot tej nadwyżki, ale nie w przypadku, gdy cała
    sprzedaż jest opodatkowana stawką 22 % (chyba, że nadwyżka wynika z zakupu
    środków trwałych). Jeżeli na koniec działalności pozostaje nadwyżka podatku
    naliczonego nad należnym, a cała sprzedaż w ostatnim miesiącu działalności
    jest opodatkowana stawką 22 %, to ta nadwyżka niestety "przepada".
    Oczywiście zakładam, że został już rozliczony VAT z remanentu
    likwidacyjnego, o czym wspomniał mój przedmówca. W takiej sytuacji nie ma
    możliwości "kompensowania" podatku, który miał być zapłacony miesiąc
    wcześniej, z nadwyżką podatku naliczonego na dzień likwidacji. Takie
    płatności mogłyby być "kompensowane", gdyby na koniec działalności podatnik
    miał prawo do ZWROTU nadwyżki podatku naliczonego i o taki zwrot wystąpił w
    ostatniej deklaracji VAT-7 - w takiej sytuacji urząd skarbowy dokonuje
    "kompensaty" z urzędu - nie jest do tego wymagany żaden wniosek podatnika.

    Tomek

  • 4. Data: 2002-07-12 08:37:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tomek"[...]

> [...]
    > Oczywiście zakładam, że został już rozliczony VAT z remanentu
    > likwidacyjnego, o czym wspomniał mój przedmówca. [...]

    Wspomnialem o tym, bo sytuacja wyglada na NIEBEZPIECZNA.
    Skad moglby sie np wziac owa "nadwyzka".
    Normalnie od VAT naleznego SPRZEDAZY odejmuje sie
    VAT naliczony w Fakturach.

    Wiec jedyne "bezpieczne", co przychodzi mi do glowy, to zaksiegowanie
    faktury zakupu w miesiacy poprzednim w miesiacu otrzymania faktury
    (nastepnym),
    lecz sprzedaz przed otrzymaniem faktury.

    W przeciwnym wypadku towar musialby byc zakupiony albo nie w celu
    osiagniecia przychodu,
    albo zakupiony i NIE SPRZEDANY (wtedy bedzie VAT od remanentu)
    albo zakupiony i zaraz sprzedany po BARDZO NISKIEJ cenie, a to moze obyzic
    czyjnosc
    US czy aby ktos nie dokonal fikcyjnej sprzedazy, by ie placic VAT.

    Moze sa jescze jakies inne mozliwosci.... ale musie, ze warot sie pytajacemu
    nad tym zastanowic,
    czy nie zapomnial przypadkiem sporzadzic remanetnu likwidacyjnemu, albo czy
    gdzies sie
    nie pomylil.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-12 11:43:56
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Moze sa jescze jakies inne mozliwosci.... ale musie, ze warot sie
    pytajacemu
    > nad tym zastanowic,
    [...]
    > Boguslaw

    wystarczy, że kupowane były drogie usługi (np doradcze, reklamowe)
    w stawce 22% i ich wartość nie została jeszcze zasymilowana przez obrót
    do dnia likwidacji...

    a towar... też wystarczy kupić np rok temu procesory, wtedy sprzedać je
    teraz przyjąć zwrot od dostawcy (z FV korygującą) po cenie sprzed roku
    i sprzedać je po aktualnej cenie rynkowej....

    i już mamy gotową nadwyżkę naliczonego nad naliczonym...

    ale fakt - zastanowić się, czy jest OK i tak warto ;))))
    pozdr
    KTP

  • 6. Data: 2002-07-17 16:14:49
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    Bardzo wszystkim dziękuje...
    NIe rozwiązało to moich problemów ale naświetliło sytuacje....
    Swoją drogą mam księgową do odszczału...

    p.s Szukam księgowej/ego ze szczecina

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-07-18 19:54:45
    Temat: OT: Zwrot Vatu na stawce 22%
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002, muniek wrote:
    [...]
    >+ Swoją drogą mam księgową do odszczału...

    To od szczania ?? Brrrr...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-07-18 20:09:18
    Temat: Re: OT: Zwrot Vatu na stawce 22%
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > On Wed, 17 Jul 2002, muniek wrote:
    > [...]
    >
    > To od szczania ?? Brrrr...

    Oj Gotfryd, nie pojąłeś podtekstu ."Odszczał" o taki odstrzał, tylko
    bardziej drastyczny :-)))
    Facet jest widocznie na nią naprawdę wsciekły, skoro juz nie *strzela* tylko
    *szczela*. Przeciez widac że pisze przez zęby :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl