  • 1. Data: 2009-10-06 19:01:25
    Temat: Zwrot podatku VAT
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Chciałbym zapytać o informacje podane na stronie:
    http://www.vat.pl/przeniesienie_i_zwrot_nadwyzki_odl
    iczenia_vat_1105.php

    W przypadku przyspieszonego zwrotu 60 dniowego jest tam napisane tak:
    "Zwrot przyspieszony - podatek naliczony związany z nabyciem środków
    trwałych, ze sprzedażą ze stawką niższą niż 22% oraz ze sprzedażą poza
    terytorium kraju, która byłaby opodatkowana, gdyby była dokonana w
    Polsce*"

    Czyli chyba jeżeli sprzedaję poza granicą Polski (i sprzedaż ta byłaby
    opodatkowana w Polsce), ale RÓWNIEŻ sprzedaje w Polsce (i sprzedaż ta
    jest
    opodatkowana) to mogę skorzystać z tego 60 dniowego zwrotu
    przyspieszonego?

    Termin 180 dniowy, skrócony do 60 dni na podstawie UMOTYWOWANEGO
    WNIOSKU złożonego wraz z deklaracją podatkową VAT stosuje się m.in.
    gdy:
    "60 dni - podatnikom dokonującym dostawy towarów lub świadczenia usług
    poza terytorium kraju i niedokonującym sprzedaży opodatkowanej
    przysługuje zwrot kwoty podatku naliczonego, związanego ze sprzedażą
    poza terytorium kraju, która byłaby opodatkowana, gdyby była dokonana
    w Polsce."

    Czyli dotyczy to chyba sytuacji gdy sprzedaję poza granicę Polski (i
    sprzedaż ta byłaby opodatkowana w Polsce), natomiast absolutnie
    NICZEGO nie sprzedałem w Polsce co byłoby opodatkowane?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-10-07 09:49:31
    Temat: Re: Zwrot podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

> [...]
    > trwałych, ze sprzedażą ze stawką niższą niż 22% oraz ze sprzedażą poza
    > terytorium kraju, która byłaby opodatkowana, gdyby była dokonana w

    A jest to aktualne?
    Podlinkowany artykuł ma zasadniczą wadę: nie ma przy nim daty
    sporządzenia ani daty publikacji.
    Przy naszym "młynie w przepisach" do takich tekstów trzeba podchodzić
    *bardzo* ostrożnie. A nuż pochodzi sprzed trzech lat...

    Patrzę tak sobie do ustawy:
    ...i zastanawiam się, czego ma dotyczyć opis.

    Bo mi wychodzi zwrot 180 dni tylko "W przypadku gdy podatnik nie wykonał
    w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych" (i równoważnych).

    Ktoś pamięta, co i mniej więcej kiedy znowelizowano w tej okolicy?

> [...]
    > jest
    > opodatkowana) to mogę skorzystać z tego 60 dniowego zwrotu

    IMVHO: *jeśliby* przyjąć koncepcję którą przedstawiasz, to wypada
    zwrócić uwagę na art.86.8 - tam jest wyraźna odrębność, wymaganie
    "związek odliczonego podatku z *tymi* czynnościami", a to powinno
    się przełożyć na niejako odrębne "prawo terminowe" do wydatkow
    związanych *tylko* z tymi czynnościami.
    Czyli wydatki związane ze sprzedażą w Polsce, nie podlegające
    odrębnym zasadom, *jeśliby* istniało zróżnocowanie terminu, by się
    *nie* łapały na wcześniejsze odliczenie, natomiast wydatki związane
    ze "sprzedażą zagraniczną" - tak.

    > Termin 180 dniowy

    Podstawę prawną poproszę :)
    Oczywiście podatnik napisał "dokonuję sprzedaży w kraju", czyli
    możliwość "nie dokonał czynności opodatkowanych" odpada!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-10-07 10:17:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 11:49:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Przy naszym "młynie w przepisach" do takich tekstów trzeba podchodzić
    > *bardzo* ostrożnie. A nuż pochodzi sprzed trzech lat...

    Na pit/vat.pl to jest nagminne - nie datuja artykułów
    i przez to mają trochę trudnych do wykrycia "zbuków".

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-07 10:20:51
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 7 Paź, 11:49, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    >   Przy naszym "młynie w przepisach" do takich tekstów trzeba podchodzić
    > *bardzo* ostrożnie. A nuż pochodzi sprzed trzech lat...

    Rzeczywiście to już jest chyba nieaktualne. Tutaj znalazłem
    aktualniejsze informacje:
    http://blog.ifirma.pl/2009/02/zwrot-podatku-vat-wg-n
    owych-zasad/

    Fragment:
    "Obecnie kwota ta nie jest już ograniczona, a 60-dniowy termin dotyczy
    zarówno podatników dokonujących sprzedaży opodatkowanej na terytorium
    kraju jak i podatników dokonujących dostawy towarów lub świadczących
    usługi poza terytorium kraju i niedokonujących jednocześnie sprzedaży
    opodatkowanej. Z tymże w tym drugim przypadku należy złożyć wraz z
    deklaracją umotywowany wniosek."

    Tylko co to znaczy "i niedokonujących jednocześnie sprzedaży
    opodatkowanej"? Czy chodzi tutaj o niedokonywanie sprzedaży
    opodatkowanej na terenie Polski, czy o niedokonywanie sprzedaży poza
    granicami Polski, która byłaby opodatkowana na terenie Polski?

  • 5. Data: 2009-10-07 10:54:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Rzeczywiście to już jest chyba nieaktualne. Tutaj znalazłem
    > aktualniejsze informacje:
    > http://blog.ifirma.pl/2009/02/zwrot-podatku-vat-wg-n
    owych-zasad/
    [...]
> [...]
    > opodatkowanej na terenie Polski, czy o niedokonywanie sprzedaży poza
    > granicami Polski, która byłaby opodatkowana na terenie Polski?

    IMVHO: zacznij od przeczytania *źródła*, czyli ustawy.
    Niekoniecznie całej :>, ale kawałka z art.86 i 87 przynajmniej,
    a dopiero potem oglądaj komentarze.
    Weź z gofina, z doświadczeń wynika że mają tam zawsze zaktualizowane
    wersje (na .prawo-nieruchomosci się kiedyś naciąłem, zaś sejm
    publikuje w "ciężkim" PDFie, w którym umieją ukryć pozostałości
    po edycji, przez co szukanie nie zawsze dobrze działa).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-10-07 11:27:43
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]

    ------------------------------

    wersja 1 - sprzedaży opodatkowanej w kraju

    dostawa towarów lub świadczenie usługi poza terytorium kraju to nie jest
    sprzedaż opodatkowana (w domyśle: w Polsce)

    pozdr,
    m.w.

  • 7. Data: 2009-10-07 15:53:14
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Poczytałem trochę i o ile dobrze rozumiem mamy do czynienia z takimi
    możliwościami:
    1. Sprzedaż opodatkowana w Polsce, brak sprzedaży poza Polską - zwrot
    60 dniowy
    2. Sprzedaż opodatkowana w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot 60
    dniowy
    3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
    180 dniowy, zwrot 60 dniowy na umotywowany wniosek
    4. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, brak sprzedaż poza Polską -
    zwrot 180 dniowy, zwrot 60 dniowy na pisemny wniosek + zabezpieczenie
    majątkowe w kwocie odpowiadającej wnioskowanemu zwrotowi podatku

    Czy taka interpretacja jest prawidłowa?

    > wersja 1 - sprzedaży opodatkowanej w kraju

    Czyli jak dobrze zrozumiałem "świadczących usługi poza terytorium
    kraju i niedokonujących jednocześnie sprzedaży opodatkowanej." dotyczy
    punktu nr.3?

  • 8. Data: 2009-10-08 07:51:09
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...
[...]

    ----------------------------------

    co do punktu 3 - ustawa przewiduje jedynie zwrot w terminie 60 dni na
    wniosek podatnika
    co do punktu 4 - zwrot 180 dokonywany jest również na wniosek podatnika
    > wersja 1 - sprzedaży opodatkowanej w kraju

    Czyli jak dobrze zrozumiałem "świadczących usługi poza terytorium kraju i
    niedokonujących jednocześnie sprzedaży opodatkowanej." dotyczy punktu nr.3?
    tak
    Przeczytaj sobie jeszcze art.87 ust. 6, o warunkach zwrotu w najkrótszym
    możliwym terminie - 25 dni.

    I uwaga ogólna - nie musisz występować o zwrot nadwyżki, możesz ją przenieść
    na następny okres rozliczeniowy bądź wnioskować o jej zaliczenie na poczet
    innych zobowiązań podatkowych (jeśli nie jest to DG prowadzona w formie
    spółki osobowej) - czasem są to korzystniejsze rozwiązania

    pozdr,
    m.w.

  • 9. Data: 2009-10-09 13:50:34
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
    60 dniowy na wniosek podatnika

    Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
    należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

  • 10. Data: 2009-10-09 14:30:49
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 9 Paź, 15:50, Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    wrote:
> [...]
    >
    > Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
    > należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

    megalotto.pl- Wyniki lotto

    [b]test[/b]