  • 1. Data: 2003-02-28 07:07:33
    Temat: Zwrot ze spółdzielni mieszkaniowej ;PIT-D
    Od: A...@e...pl (Adam)

    Witam
    Być może problem się już pojawiał, ale korzystam z bramki email-news i
    nie mam niestety dojścia do archiwum.
    W związku z rozliczeniem rezygnacji z części wyposażenia mieszkania
    otrzymałem w zeszłym roku ze spółdzielni zwrot części wkładu
    budowlanego. W sumie spółdz. wyceniła moje rezygnacje na 4000 zł.
    Zwróciła mi 75% tej kwoty-reszta będzie zwrócona po "rozliczeniu
    zadania", czyli oddaniu do użytkowania drugiego budynku obok. Jak
    rozumiem, zwrot ten muszę jakoś uwzględnić w zeznaniu podatkowym. Ulgę
    mieszkaniową już rozliczyłem i otrzymałem całość przysługującej mi kwoty
    (w dwóch corocznych "ratach").
    PITy wypełniam od lat sześciu, ale z tym problemem nie mogę sobie
    poradzić. Mogę liczyć na Waszą pomoc?

    pozdrawiam,
    * * * * *
    Adam

  • 2. Data: 2003-02-28 19:18:56
    Temat: Re: Zwrot ze spółdzielni mieszkaniowej ;PIT-D
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    spółdzielnia powinna przekazać Ci bodajże PIT-14 (o wycofaniu części wkładu
    budowlanego, przy czym moim zdaniem tylko w tej części, którą fizycznie Ci
    zwróciła), a ty powinieneś tą kwotę ująć w "pozostałych przychodach" w Twoim
    rocznym zeznaniu.

    Magda