  • 1. Data: 2002-09-12 16:54:49
    Temat: arytmetyka .. diabla :)
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow,
    Sprawa jest krotka, prosze sobie wyobrazic: sprzedazy netto w tym m-cu firma
    miala 63.090,89 zl. To razy stawka VATu 22% daje 13.880,00 zl. I tak stoi w
    ksiazce sprzedazy vatowej. Przyszedl czas wypelniania deklaracji VAT. Jak
    wiadomo nie uwzglednia sie tam groszy wiec w rubryce wpisuje 63.090 zl a
    obok kwote VAT.. ale juz nie 13.880,00 bo tyle nie wychodzi, a 13.879,99 zl.
    Co tam 1 grosz. Pryszcz. Racja, ale taki misiek ktory siedzi w podatkach
    posrednich wezmie deklaracje i powie "Panie zlotowka sie nie zgadza" i albo
    zloze tak jak jest a za tydzien bedzie miala firma kontrole z vatu albo
    poprawie no ale wtedy "odmowie wiernosci" liczbom w ksiazce vatowej.
    Niestety nasz lokalny tutaj fiskus jest totalnie upierdliwy (w sasiednim
    powiecie w skarbowce mozna wszystko uzgodnic - u nas niestety...). Moze
    wpisac po prostu z groszami w deklaracji vat7 ? Moze mial ktos taki
    przypadek.. ?
    pozdrawiam,
    ArS77

  • 2. Data: 2002-09-12 19:45:08
    Temat: Re: arytmetyka .. diabla :)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ArS napisał:
> [...]
    > powiecie w skarbowce mozna wszystko uzgodnic - u nas niestety...). Moze
    > wpisac po prostu z groszami w deklaracji vat7 ? Moze mial ktos taki
    Cos namieszałeś. Na deklaracji VAT nie wylicza się vatu od nowa tylko
    wpisuje kwoty wg sumy z rejestru VAT, pomijając grosze.
    Kwoty na deklaracji VAT *musza* się zgadzac z tym co w rejestrze, poza
    groszami. Jeżeli masz w rejestrze 63 090,89 netto i 13 880 vat to do
    deklaracji wpisujesz odpowiednio 63 090 i 13 880.
    Pomijasz grosze przy przepisywaniu z rejestru do deklaracji a nie
    liczysz na nowo. Kwoty na deklaracji nie muszą się zgadzać. Z reguły
    jest tak, że na deklaracji vat wyliczony z "obciętej" kwoty netto nie
    zgadza się z tym wpisanym. Jak masz kilka stawek sprzedaży to w końcowym
    rozrachunku może umknąć 4-5 zł. I tak ma być
    Długo juz tak mieszasz w deklaracjach????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-09-12 20:35:53
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozrachunku może umknąć 4-5 zł. I tak ma być
    > Długo juz tak mieszasz w deklaracjach????

    Nic Maddy nie namieszaelm.. w rejestrze VAT jest tak jak napisalem, tylko ze
    mowie - jezeli odrzuce te 89 groszy to wtedy mnozac to przez 22% wyjdzie
    wlasnie 13789 zl - a w skarbowym wiesz co robia jak zdajesz deklaracje ? ano
    mnoza sobie netto razy stawke i przygladaja sie czy sie zgadza - no i tu
    jest problem bo sie nie moze zgodzic przez te cholerne 89 groszy ... wynik
    wtedy rozni sie o zlotowke..
    ArS

  • 4. Data: 2002-09-12 20:38:19
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozrachunku może umknąć 4-5 zł. I tak ma być
    > Długo juz tak mieszasz w deklaracjach????

    sory, znowu nie doczytalem .... wiem o czym piszesz, a po drugie nie mieszam
    wcale w deklaracjach - a po trzecie w vat7 jest na sprzedazy rozdzial stawek
    (na pierwszej stronie) wiec wiesz... ja dotykam tylko tych 22% - sprzedaz na
    7% jest ok.
    dzieki jednakze za odp.
    ArS