  • 1. Data: 2002-01-06 19:07:27
    Temat: auto bez cła
    Od: "technov" <t...@k...net.pl>

    czy ktoś już przerabiał temat sprowadzenia auta na nowych warunkach.
    chciałby teraz coś sprowadzić ale nie wierzę że hieny rządowe odpuściły taką
    rzekę pieniedzy.
    gdyby ktoś wiedział to z góry dzięki.

  • 2. Data: 2002-01-07 11:10:20
    Temat: Re: auto bez cła
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "technov" <t...@k...net.pl> wrote in message
    > czy ktoś już przerabiał temat sprowadzenia auta na nowych warunkach.
    > chciałby teraz coś sprowadzić ale nie wierzę że hieny rządowe odpuściły
> [...]

    Wcale nie taka "rzeka". ok 500 euro od sztuki.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-07 15:21:15
    Od: "ciuSma" <c...@k...net.pl>

    Użytkownik "technov" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > czy ktoś już przerabiał temat sprowadzenia auta na nowych warunkach.

    Cla nie ma :))) Z tego co wiem jest akcyza.
    ciuSma

  • 4. Data: 2002-01-08 07:37:31
    Od: Tomasz Gabara <T...@s...com>

    rozbitka i tak nie sciagniesz a na granicy okresla ci wartosc auta na
    podst. sredniej z audatex nawet jesli fatycznie zaplacisz za sam.
    symboliczne: 1 EUR
    pozdr.

    --
    Tomasz Gabara
    Schenker Sp. z o.o.

  • 5. Data: 2002-01-08 10:33:16
    Od: "ciuSma" <c...@k...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gabara" <T...@s...com> napisał w
    rozbitka i tak nie sciagniesz a na granicy okresla ci wartosc auta na
    podst. sredniej z audatex nawet jesli fatycznie zaplacisz za sam.

    Czyli stanieja tylko samochody powyzej 10 Lat :)
    ciuSma

  • 6. Data: 2002-01-08 11:27:08
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ciuSma" <c...@k...net.pl> wrote in message
> [...]
    > podst. sredniej z audatex nawet jesli fatycznie zaplacisz za sam.
    >
    > Czyli stanieja tylko samochody powyzej 10 Lat :)

    O clo bedzie taniej, przynajmniej dla kogos, kto sam sobie sprowadzi.
    I o VAT od tego cla.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-01-08 13:10:17
    Od: "ciuSma" <c...@k...net.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > O clo bedzie taniej, przynajmniej dla kogos, kto sam sobie sprowadzi.
    > I o VAT od tego cla.

    Czyli tej akcyzy w koncu nie wprowadzili ?
    Ja slyszalem ze znosza clo ale wprowadzaja akcyze i rok temu tak bylo.
    Jezeli tym roku clo zniesli calkowicie, nie wprowadzili akcyzy i zniesli
    ograniczenie wieku samochodu to wszystkie samochody powinny zdecydowanie
    staniec.
    Niestety nie wydaje mi sie zeby bylo tak pieknie.

    ciuSma

  • 8. Data: 2002-01-08 13:38:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > Czyli tej akcyzy w koncu nie wprowadzili ?

    Z tego co czytalem w GP to clo zniesli a akcyzy NIE ZMIENILI

    Byla i jest w tym samym wymiarze.

    Wobec tego atuo bedzie tansze o clo i VAT od niego
    clo to bylo bodaj 5% lecz nie mniej niz 350 euro.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-01-08 15:03:54
    Od: Tomasz Gabara <T...@s...com>

    Clo na auta pochodzace z UE, EFTA, CEFTA + kilka innych - 0%, akcyza 6,4
    %, VAT - 22,
    stawka 35% ew. clo minimalne dot. tylko sam. np. z USA, Japonii i innych
    wynalazkow

    pozdr.

  • 10. Data: 2002-01-08 21:31:26
    Od: "Gawer" <g...@p...onet.pl>

    Samochody osobowe:
    I. Produkowane w krajach: UE, EFTA, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia,
    Rumunia,
    Bułgaria, Litwa, Łotwa, Estonia, Izrael, Wyspy Owcze, Turcja : 0%
    Zastosowanie stawki celnej 0% jest możliwe po udokumentowaniu pochodzenia
    towarów przez importera. Umowy międzynarodowe przewidują dwie formy
    dokumentowania
    pochodzenia towarów:
    1) świadectwo przewozowe EUR 1 wystawiane i potwierdzane przez
    administrację
    celną państwa eksportera (na wniosek eksportera),
    2) deklaracja o pochodzeniu zamieszczona przez eksportera na fakturze,
    rachunku lub
    umowie kupna-sprzedaży (dotyczy pojazdów o wartości do 6000 EUR).

    II. Produkowane w pozostałych krajach.
    1. Roczniki do 1998 włącznie: 35% ale nie mniej niż 2500 EUR;
    2. Roczniki 1999-2002: 35% ale nie mniej niż 1250 EUR;
    3. Samochody nowe o pojemności skokowej powyżej 3000 cm3, wyposażone
    w silniki tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie iskrowym:
    10% ale nie mniej niż 1250 EUR;
    4. Samochody nowe o pojemności skokowej powyżej 2500 cm3, wyposażone
    w silniki tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie samoczynnym:
    10% ale nie mniej niż 1250 EUR;

    Ponadto w odniesieniu do wyżej wymienionych pojazdów obowiązują:
    a) podatek akcyzowy w wysokości 17,6% (dotyczy pojazdów o pojemności silnika
    powyżej 2000 cm3) lub 6,4% (dotyczy pojazdów o pojemności silnika
    do 2000 cm3). Podatek akcyzowy naliczany jest od wartości celnej pojazdu
    powiększonej o cło.
    b) Podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości 22%. VAT jest naliczany od
    wartości
    celnej pojazdu powiększonej o cło i podatek akcyzowy.

    I nie obowiazuje juz ograniczenie 10 letnich samochodow.

    Pozdrowionka
    Gawer