    From: "Gawer" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: auto bez cła
    Date: Tue, 8 Jan 2002 22:31:26 +0100

    Samochody osobowe:
    I. Produkowane w krajach: UE, EFTA, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia,
    Rumunia,
    Bułgaria, Litwa, Łotwa, Estonia, Izrael, Wyspy Owcze, Turcja : 0%
    Zastosowanie stawki celnej 0% jest możliwe po udokumentowaniu pochodzenia
    towarów przez importera. Umowy międzynarodowe przewidują dwie formy
    dokumentowania
    pochodzenia towarów:
    1) świadectwo przewozowe EUR 1 wystawiane i potwierdzane przez
    administrację
    celną państwa eksportera (na wniosek eksportera),
    2) deklaracja o pochodzeniu zamieszczona przez eksportera na fakturze,
    rachunku lub
    umowie kupna-sprzedaży (dotyczy pojazdów o wartości do 6000 EUR).

    II. Produkowane w pozostałych krajach.
    1. Roczniki do 1998 włącznie: 35% ale nie mniej niż 2500 EUR;
    2. Roczniki 1999-2002: 35% ale nie mniej niż 1250 EUR;
    3. Samochody nowe o pojemności skokowej powyżej 3000 cm3, wyposażone
    w silniki tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie iskrowym:
    10% ale nie mniej niż 1250 EUR;
    4. Samochody nowe o pojemności skokowej powyżej 2500 cm3, wyposażone
    w silniki tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie samoczynnym:
    10% ale nie mniej niż 1250 EUR;

    Ponadto w odniesieniu do wyżej wymienionych pojazdów obowiązują:
    a) podatek akcyzowy w wysokości 17,6% (dotyczy pojazdów o pojemności silnika
    powyżej 2000 cm3) lub 6,4% (dotyczy pojazdów o pojemności silnika
    do 2000 cm3). Podatek akcyzowy naliczany jest od wartości celnej pojazdu
    powiększonej o cło.
    b) Podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości 22%. VAT jest naliczany od
    wartości
    celnej pojazdu powiększonej o cło i podatek akcyzowy.

    I nie obowiazuje juz ograniczenie 10 letnich samochodow.

    Pozdrowionka
    Gawer