  • 1. Data: 2004-02-03 19:37:03
    Temat: [banki] Czy legalne jest coś takiego...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Czytałem Prawo Dewizowe, ale w sumie zyskałem dzięki temu tylko kolejne
    wątpliwości ;)

    Czy legalna jest taka operacja:
    - wypłata PLN z rachunku bieżącego DG os. fiz. w PLN
    - kupno za tę kasę EUR w kantorze
    - wpłata ich na rachunek w EUR
    - wykonanie z tego rachunku przelewu do kraju spoza EU regulując płatność
    za usługę

    ? Ktoś kiedyś mówił mi o warunku, że dewizy muszą być zakupione w banku,
    tylko nie potrafię tego znaleźć w ustawie...

    No i jak potem księgować taką płatność? Przeliczając wg kursu banku, czy
    kantoru? :) Chyba banku, tak przynajmniej piszą w ustawie o PDoF... Tyle
    że wtedy ZWIĘKSZAM kwotę w PLN (bo kantory sprzedają taniej), więc
    zwiększam koszta w KPiR. Dla zmniejszenia potencjalnych kłopotów byłbym
    skłonny przeliczyć to wg kursu kantoru (czyli takiego, jaki faktycznie
    poniosłem), tyle, że... chyba tak nie wolno!

    Jak to jest? Wszelkie informacje mile widziane.
    --
    Samotnik