  • 1. Data: 2004-02-03 19:26:13
    Temat: rozliczenie roczne w programie PITY 2003
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam

    Mam pewien problem. Sciagnelam ze strony www.pity.pl program do rozliczenia
    rocznego.

    Tak sie sklada, ze jeden miesiąc pracowalam w dwoch firmach (dokladniej od 1
    lipca do 31 lipca w jednej firmie w moim miejscu zamieszkania, a od 28 lipca do
    dzis w drugiej firmie poza miejscem zamieszkania). Czy koszty uzyskania
    przychodu a lipiec licze podwojnie (tzn: 99,96 + 124,95), czy np. 1/12 z 2249,21
    zł (kwota KUP dla pracownika, ktory pracuje w wielu miejscach poza miejscem
    zamieszkania)?

    I druga sprawa. Na razie uznalam, ze za lipiec koszty licze podwojnie.
    I nijak program mi nie przyjmuje tej kwoty. 7 miesiecy licze koszty po 99.96 za
    miesiac, pol roku po 124,95. Wychodzi mi 1449,42 zł. ale dla programu to za duzo
    i obcina do 1199,52, a jak wpisuje w dwa pola i sumuje, to mi mowi, ze
    "Wypelniono wiele pozycji 53a-53e, a mozna tylko jedna z tych pozycji."

    Gdzie sie zaznacza, ze to koszty z kilku stosunkow pracy na umowe o prace?

    Dzieki z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2004-02-03 21:01:47
    Temat: Re: rozliczenie roczne w programie PITY 2003
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Vei" <g...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Gdzie sie zaznacza, ze to koszty z kilku stosunkow pracy na umowe o prace?

    Jak klikniesz w rubryka 46 w pit 37 to rozwinie ci się taka drabinka z 6
    polami.
    Twoje koszty wpisujesz w tą czwartą. Zatrzymaj myszkę na chwilę na tymi
    polami, to ci się pojawi opis, które pole do czego służy.
    A KUP liczysz tak.
    7 x 99.96 (styczen-lipiec w jednej firmie). Pewnie tak samo masz na pit-11.
    plus
    6* 124.95 (lipiec - grudzien w drugiej firmie) i to też pewnie masz na
    pit -11 z drugiej firmy.
    Razem 1449.42
    Sumę wpisujesz w wiersz 4 w rubryce 46.
    Rozumiem, że w lipcu przez kilka dni pracowałaś fizycznie w obu firmach.

  • 3. Data: 2004-02-03 21:48:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Vei,

    Tuesday, February 3, 2004, 8:26:13 PM, you wrote:

> [...]
    > lipca do 31 lipca w jednej firmie w moim miejscu zamieszkania, a od 28 lipca do

    [...]

    > Gdzie sie zaznacza, ze to koszty z kilku stosunkow pracy na umowe o prace?

    Nie robiłem jeszcze PITa z tego roku, ale coś mi się kołacze, że w
    takiej sytuacji należy wypełnić 'źródłowe' PIT-11 w programie - jest
    taka opcja i program sobie wtedy sam przenosi do własciwego PITa-3x
    dane, odpowiednio traktując koszty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2004-02-03 22:11:13
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > takiej sytuacji należy wypełnić 'źródłowe' PIT-11 w programie - jest
    > taka opcja i program sobie wtedy sam przenosi do własciwego PITa-3x

    Tak kiedyś było. Teraz już nie.
    Rozwiązanie podałem wcześniej.