  • 1. Data: 2004-02-03 19:06:52
    Temat: Dochody bez umowy
    Od: "Roman" <z...@t...podam.com>

    Umowilem sie z kolega "na gebe", ze zrobie mu strone WWW, a on mi za to
    zaplaci. Po wykonaniu pracy on zrobil mi przelew z konta swojej firmy na moj
    prywatny rachunek bankowy. Nie mam zadnej umowy, rachunku, ani niczego
    takiego.

    Jak mam sie teraz rozliczyc z US w zeznaniu rocznym? Wpisac to jako Dochod z
    innych zrodel?
    Czy tak nalezy postepowac ze wszystkimi wplywami, ktore mialem na konto, a
    na ktore nie mam papierow?
    Jaki jest od tego podatek? Czy grozi mi cos za to, ze pracowalem bez
    pisemnej umowy o dzielo i jakiejkolwiek innej? A zleceniodawcy?

    Mialem tez podobna sytuacje, tyle ze znajomy byl z zagranicy. Tez zrobil mi
    przelew na konto i tez bez umowy. Nie chce, zeby US sie kiedys przyczepil,
    wiec chce to wszystko wykazac, tylko jak i jaki bedzie podatek?

  • 2. Data: 2004-02-03 19:11:46
    Temat: Re: Dochody bez umowy
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    moj
    > prywatny rachunek bankowy. Nie mam zadnej umowy, rachunku, ani niczego

    =============
    A kolega nie dal ci PIT-8B?

    Atomek

  • 3. Data: 2004-02-03 19:17:17
    Od: "Roman" <z...@t...podam.com>

    > A kolega nie dal ci PIT-8B?

    Nie.

  • 4. Data: 2004-02-03 19:42:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvos1b$l1g$1@atlantis.news.tpi.pl>, Roman wrote:

    > Nie.

    Uuuu ;) To albo musisz z nim podpisać jakąś umowę o dzieło/zlecenie,
    albo, jeśli to osoba prywatna, założyć DG.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-02-03 20:00:43
    Od: "Roman" <z...@t...podam.com>

    > Uuuu ;) To albo musisz z nim podpisać jakąś umowę o dzieło/zlecenie,
    > albo, jeśli to osoba prywatna, założyć DG.

    No a jezeli tego nie zrobie? Nie to zebym nie chcial, ale on moze nie
    chciec. Czy groza mi jakies konsekwencje? Przeciez ja chce sie przyznac, ze
    te pieniadze zarobilem i chce zaplacic od nich podatek.

  • 6. Data: 2004-02-03 20:50:16
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Roman" <z...@t...podam.com> wrote in message
> [...]
    moj
    > prywatny rachunek bankowy. Nie mam zadnej umowy, rachunku, ani niczego

    Powiedz koledze, że w razie kontroli to on raczej żywy z niej nie wyjdzie.
    A jak on to zaksięgował?

    Są dwie możliwości, albo zapłacił ci na lewo i w firmie nie ma śladu.i
    wówczas po prostu zarobiłeś na lewo i lepiej sę do tych pieniędzy nie
    przyznawać.
    albo ma obowiązek do końca stycznia wystawić ci pit-8b.
    Jak tego nie zrobił, to powiedz mu, że ma taki obowiązek.
    Jak ci powie pocałuj mnie w nos, to albo "wersja 1", czyli na lewo, albo
    szykuje sobie kłopoty, bo jak wpiszesz w rubrykę inne dochody, to to że ty
    wylądujesz w urzędzie na kontroli mogę ci zagwarantować w 100%.
    Jak ci odmówi wystawinia pit, to wystarczy pisemko do US, że firma nie
    wywiązała się z obowiązku.
    W każdym razie ja tu widzę szczyt głupoty.
    Sam się wplątałeś w kłopoty nie uzgadniając z kolegą kto i z jakiej kieszeni
    za to płaci.

  • 7. Data: 2004-02-03 22:01:47
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman <z...@t...podam.com> napisał(a):

> [...]
    moj
    > prywatny rachunek bankowy. Nie mam zadnej umowy, rachunku, ani niczego
    Jeśli umowa była na kwotę niższą od 2000zł nie musiało być umowy na piśmie,
    ale powinieneś dostać PIT-8B, może właśnie idzie pocztą?
    Powinieneś chyba też podpisać, że odebrałeś wypłatę,
    chyba że za dowód wypłaty służy koledze potwierdzenie przelewu

    Jeśli kolega chciał na lewo, a zapłacił przelewem to jest ... 'nieroztropny'
    A może spytaj kolegi wprost?

  • 8. Data: 2004-02-04 10:39:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, poilkj wrote:

    >+ "Roman" <z...@t...podam.com> [...]
    >+ > Po wykonaniu pracy on zrobil mi przelew z konta swojej firmy
    [...]
    >+ Są dwie możliwości, albo zapłacił ci na lewo i w firmie nie ma śladu.

    Jak widać występuje sprzeczność logiczna dla przypadku 1. :)
    [...]
    >+ szykuje sobie kłopoty,
    [...]
    >+ W każdym razie ja tu widzę szczyt głupoty.

    Na to wygląda, IMHO. Co mu wadziło wykazać 2 PITy i zadliczyć
    sobie wynagrodzenie w KUP - tego nie rozumiem :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-04 10:42:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, nocnyMarek wrote:
    [...]
    >+ Jeśli umowa była na kwotę niższą od 2000zł nie musiało być umowy na piśmie,

    wKF: przepis K.C. stanowiący że "umowy przenoszące 2000 zł powinny być
    stwierdzone[1] pismem" od października 2003 już nie obowiązuje.

    [1] wg interpretacji prezentowanych na .prawo to NIE to samo
    co "być zawarte na piśmie" :), wystarczał *jakikolwiek* papier
    odwołujący się do umowy (nie musiała być umowa).

    >+ ale powinieneś dostać PIT-8B,

    Ano.
    [...]