  • 1. Data: 2002-11-17 16:04:28
    Temat: bilet kolejowy - w koszty?
    Od: "Krzysztof" <w...@h...com>

    Wiatm!

    Mam pytanko:

    Mam delegację do Warszawy.

    1.Czy bilet kolejowy mogę wliczyć w koszty?
    2.Co powinno być na bileciku ( NIP, pieczątka PKP, .... kwota netto, brutto,
    stawka VAT )?
    3.Czy jest to bilet imienny itd.?
    4.W której rubryce KPiR księgujemy ?
    5.Czy mogę odliczyć VAT?

    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-11-17 16:57:18
    Temat: Re: bilet kolejowy - w koszty?
    Od: "Beata" <b...@b...com>

    Do biletów dołączasz druk delegacji krajowej, na którym rozpisujesz kiedy ,
    gdzie i w jakim celu pojechałeś. Jako środek lokomocji zaznaczasz - pociąg.
    Odliczasz vat na podstawie biletu PKP - jest tam wyszczególniona wartość
    netto i vat. Netto wrzucasz w pozostałe wydatki.

  • 3. Data: 2002-11-17 17:22:58
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Beata" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Odliczasz vat na podstawie biletu PKP - jest tam wyszczególniona wartość
    > netto i vat. Netto wrzucasz w pozostałe wydatki.

    pod warunkiem, ze zadbasz o pieczatke z nr nip, no chyba, ze juz sie kolej
    poprawila i pisza nip bez dodatkowego zebrania o to

  • 4. Data: 2002-11-17 17:33:46
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > Odliczasz vat na podstawie biletu PKP - jest tam wyszczególniona wartość
    > netto i vat. Netto wrzucasz w pozostałe wydatki.

    Druk delegacji nie jest konieczny. Może być opisane na bilecie czy na dow.
    wewnętrznym. O ile nie pobierasz sobie też diet (do czego masz prawo).
    A VAT tylko wtedy, gdy jest NIP na bilecie - czasem jest standardowo, a
    czasem trzeba prosić o pieczątkę.

    Kuba

  • 5. Data: 2002-11-17 17:57:47
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    XYZ <x...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > wewnętrznym. O ile nie pobierasz sobie też diet (do czego masz prawo).
    > A VAT tylko wtedy, gdy jest NIP na bilecie - czasem jest standardowo, a

    Dodam tylko że mozna poprosic o najzwyklejszą fakturę, wtedy pani na bilecie
    stawia pieczatkę "Bilet nie jest fakturą VAT. Wystawiono fakturę VAT nr XXXX"
    IMO, prościej ... chociaz wypisywanie faktury troche trwa :))

    Sark

  • 6. Data: 2002-11-18 07:21:39
    Od: "Krzysztof" <w...@h...com>

    Dzięki za cenne rady,

    Pozdrowienia Krzysztof

  • 7. Data: 2002-11-18 08:08:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Nov 2002, krab wrote:

> [...]
    >+ pod warunkiem, ze zadbasz o pieczatke z nr nip, no chyba, ze juz sie kolej
    >+ poprawila i pisza nip bez dodatkowego zebrania o to

    Nie piszą, zresztą bilety są identyczne a podmiotów które
    je wystawiają jest od metra - każdy z innym NIPem !
    (PKP Intercity, PKP Przewozy Regionalne, agenci PKP
    - każdy jako własna DG...)
    Trzeba pilnować "stempelka z NIPem" -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-11-18 10:46:20
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wewnętrznym. O ile nie pobierasz sobie też diet (do czego masz prawo).
    > A VAT tylko wtedy, gdy jest NIP na bilecie - czasem jest standardowo,

    Można też samemu wpisać.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-11-18 16:10:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Nov 2002, Bax wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > A VAT tylko wtedy, gdy jest NIP na bilecie - czasem

    A można objaśnić jak to się ma do zakazu poprawiania
    obcych dokumentów, żeby daleko nie szukać np. rozp.
    ds. KPiR par 12 ustęp 6: "zasad [...] nie stosuje się
    do [...] dowodów obcych[...]" ?
    Mowa o zasadach korygowania dokumentów z ustępu 5,
    dla ścisłości.

    Po twoim komentarzu ten i ów na pytanie "kontroli"
    "a dlaczego nie pieczątka" mógłby odpowiedzieć
    "bo nie było to wpisałem" ;> - ciekawym czy byłby
    zachwycony wynikiem :]

    Zupełnia inna sprawa to pytanie czy mozna uzyskać
    upoważnienie[1] do poprawienia dokumentu przez wpisanie
    NIP[2] od "panienki z okienka" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] Wirtualne ;)
    [2] *właściwego* NIPu, jak pisałem "podmiotów od biletów PKP"
    jest sporo ! IMHO proście pójść do właściwej kasy :)

  • 10. Data: 2002-11-18 19:18:49
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    napisał w wiadomości > >+ Można też samemu wpisać.
    > Po twoim komentarzu ten i ów na pytanie "kontroli"
    > "a dlaczego nie pieczątka" mógłby odpowiedzieć
    > "bo nie było to wpisałem" ;> - ciekawym czy byłby
    > zachwycony wynikiem :]

    a jesli oswiadczenie bedzie brzmialo: 'panienka[1] mi wpisala' :-)))))

    [1] z okienka kasowego pkp :-)
    oswiadczenie o recznej dopisce tez mnie poczatkowo zbulwersowala - ale w
    sumie to nie widze roznicy - wiec po co przeplacac ;-)