  • 1. Data: 2007-09-04 15:00:08
    Temat: bilety pks
    Od: "Paweł K" <k...@...apa.com.pl>

    Witam,

    Czy moge odliczyc przy dzialalnosci gospodarczej bilety jednorazowe na
    dojazdy do pracy.
    NIe mam mozliwości wykupienia biletu miesiecznego, jedynym dokumentem jaki
    posiadm jest codzienny paragon jaki otrzymuje od kierowcy (jest na nim nip).
    Czy istnieje tak amozliwosc ze na podstawie tych biletow moge pomniejszycz
    przychod?

  • 2. Data: 2007-09-05 22:05:15
    Temat: Re: bilety pks
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2007, Paweł K wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy moge odliczyc przy dzialalnosci gospodarczej bilety jednorazowe na
    > dojazdy do pracy.

    Jakiej pracy, skoro piszesz o DG?
    Jeśli piszesz o dojeździe z miejsca zamieszkania do miejsca prowadzenia
    DG, to powiem tak: czy prowadzący DG dojeżdżający swoim samochodem
    traktują takie dojazdy jako "gospodarcze"?
    Dlaczego miałbyś być "gorszy"? :)

> [...]
    > Czy istnieje tak amozliwosc ze na podstawie tych biletow moge pomniejszycz

    Z czego wynika brak możliwości otrzymania f-ry?
    Bo jakby to były pojedyncze bilety, to ja bym się nie szczypał i wystawił
    "wyjazd służbowy" :) (DW zwany potocznie "delegacją" z rozliczeniem
    kosztów przejazdu).
    Ale tak... hm... IMO przepis jest taki, że jak nabywca jest "DG" to
    sprzedawca MUSI wystawić fakturę - i kropka.
    Co przemawia przeciw?

    Tak na boku: IMO przepis uznający za f-rę wyłacznie bilety "ponad 50 km"
    nie jest rozsądny.

    pzdr, Gotfryd