  • 1. Data: 2007-09-04 10:40:24
    Temat: Rozliczanie VATu za google adwords
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    No wlasnie, mam strone, ktora reklamuje w googlach. Zaznaczylem, ze to nie
    jest komercyjna strona i zeby naliczali sobie irlandzki vat. Niestety ktos
    z googli przestawil mi to na opcje, ze to jest strona komercyjna (no, bo
    jest :-). No i teraz nie naliczaja VATu. Moje pytania:

    - czy ja moge olac te ich faktury i nie ksiegowac ich w koszta, ale
    jednoczesnie nie brandzlowac sie z tym naliczaniem i odliczaniem VATu?
    - jesli nie moge tego olac, to czy musze sie zarejestrowac jako VAT-UE?
    - czy musze wystawiac fakture wewnetrzna do tego? (jest gdzies w sieci
    jakis wzor? widzialem tylko taka dotyczaca dostawy towarow, ale moze to
    wszystko jedno...?)
    - czy musze skladac co kwartal VAT-UE? (chyba nie, przynajmniej wg
    pouczenia na deklaracji :-)

    Cholera, tyle roboty w tak blahej sprawie. Czemu nie mozna po prostu wybrac
    sobie, zeby naliczali VAT w kraju sprzedawcy. Tzn wiem, ze nie mozna, bo
    taki jest system VATu, ale dlaczego taki jest, jaki to ma sens :-)

  • 2. Data: 2007-09-04 10:47:11
    Temat: Re: Rozliczanie VATu za google adwords
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-09-2007 o 12:40:24 Marcin <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > - czy ja moge olac te ich faktury i nie ksiegowac ich w koszta, ale
    > jednoczesnie nie brandzlowac sie z tym naliczaniem i odliczaniem VATu?

    Jeśli to nie jest koszt to nie musisz się brandzlować, ogólnie
    tez nie musisz się brandzlować ;)
    Jeśli to nie koszt to VATu też nie odliczysz.
    Natomiast naliczyć musisz, to Twój obowiązek obywatelski wobec
    tego mlekiem, miodem i swobodami obywatelskimi płynącego państwa.

    > - jesli nie moge tego olac, to czy musze sie zarejestrowac jako VAT-UE?

    VAT-UE nie ma tutaj nic do rzeczy

    > - czy musze wystawiac fakture wewnetrzna do tego? (jest gdzies w sieci
    > jakis wzor? widzialem tylko taka dotyczaca dostawy towarow, ale moze to
    > wszystko jedno...?)

    Jeśli to import usług to tak.

    > - czy musze skladac co kwartal VAT-UE? (chyba nie, przynajmniej wg
    > pouczenia na deklaracji :-)

    Nie

> [...]
    > sobie, zeby naliczali VAT w kraju sprzedawcy. Tzn wiem, ze nie mozna, bo
    > taki jest system VATu, ale dlaczego taki jest, jaki to ma sens :-)

    Reverse charge - żeby mniej było wyłudzeń. Bo tak to sprzedajesz komuś
    usługę
    z VATem, sam tego VAtu nie płacisz a ktoś tam sobie odlicza w innym kraju
    i trudno to sprawdzić.
    Oczywiście nikt nie wpadł na to, że gdyby VATu nie było to to wszytsko
    byłoby nie potrzebne :)
    A potem mnożą się konferencje na temat "szkodliwych praktyk podatkowych" i
    innych takich dupereli,
    wsyztsko pod płaszczykiem profi spotkań na ważne tematy - a chodzi tylko o
    to, jak rabować
    w białych rękawiczkach i nie dać się nażłopać tym, co mają większy umiar w
    rabunku :)

  • 3. Data: 2007-09-04 11:26:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.09.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > Jeśli to nie jest koszt to nie musisz się brandzlować, ogólnie
    > tez nie musisz się brandzlować ;)
    > Jeśli to nie koszt to VATu też nie odliczysz.

    No, VAT można odliczyć pod warunkiem, że coś *może być* kosztem, a nie że
    *zostało* odliczone w ramach KUP w podatku dochodowym. ;-)

    > VAT-UE nie ma tutaj nic do rzeczy

    Serio? Nie trzeba się rejestrować jako podatnik wewnątrzunijny? Akurat też
    mnie w tym momencie to żywotnie interesuje, bo na dniach mam dostać fakturę
    za adwordsy, a właśnie sobie uświadomiłem problem VATu.

    Czyli teoretycznie po wystawieniu przez nich faktury nic nie muszę robić,
    rejestrować się itd, tylko potem faktura wewnętrzna, VAT naliczyć w
    poz. 34/35 VAT-7 (trzeba to ujmować w rejestrze? Chyba tak! To muszę zmodyfikować
    formatkę rejestru :), a odliczyć zupełnie normalnie jak każdą inną fakturę, w
    poz 46/47. Mam rację?

    Tylko przypomnijcie mi te kursy jakie trzeba stosować. :) Coś mi się
    kolebie po głowie, że do PIT z dnia, a do VATu z dnia poprzedniego (tylko
    względem czego się liczy ten dzień? :). No i jakie kursy - średnie NBP, czy
    co?

    (wybaczcie, że tak lamersko pytam, zamiast sprawdzić, ale jeden raz mi
    odpuśćcie, mam full roboty przed wyjazdem na urlop, a jak zacznę sam
    drążyć, to znowu pół dnia spędzę wyjaśniając swoje wątpliwości i wertując
    pięć ustaw i dwadzieścia rozporządzeń :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2007-09-04 11:34:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-09-2007 o 13:26:21 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > No, VAT można odliczyć pod warunkiem, że coś *może być* kosztem, a nie że
    > *zostało* odliczone w ramach KUP w podatku dochodowym. ;-)

    Tak, tak, niewyraźnie to napisałem ale o to mi chodziło.

> [...]
    > zmodyfikować
    > formatkę rejestru :), a odliczyć zupełnie normalnie jak każdą inną

    Ano - faktura wewnętrznna, VAT naliczyć, odliczyć, w rejestrze ofkors
    ujmujesz
    bo wpływa na wypełnienie deklaracji, odliczasz normalnie.

> [...]
    > kolebie po głowie, że do PIT z dnia, a do VATu z dnia poprzedniego (tylko
    > względem czego się liczy ten dzień? :). No i jakie kursy - średnie NBP,

    Generalnie kurs "faktycznie zastosowany" do PIT a dnia poprzedniego, a do
    VAT średni NBP z obecnego,
    chyba że jeszcze nie ogłoszono, wtedy ostatni ogłoszony + przy PIT różnice
    kursowe się pojawiają.

    Natomiast nie pytaj się mnie co w przypadku adwords, czy kursy względem
    dnia wystawienia faqa z goolge
    czy na dzień twojego faqa(to bym obstawiał), czy jeszcze inaczej - nie
    wiem ja to wygląda technicznie.

> [...]
    > drążyć, to znowu pół dnia spędzę wyjaśniając swoje wątpliwości i wertując
    > pięć ustaw i dwadzieścia rozporządzeń :)

    Ano, w ramach rozkwitu demokracji rozporządzeń jest już 31 do obczytania :)

  • 5. Data: 2007-09-04 11:57:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Ano - faktura wewnętrznna, VAT naliczyć, odliczyć, w rejestrze ofkors
    > ujmujesz
    > bo wpływa na wypełnienie deklaracji, odliczasz normalnie.

    Ale dręczy mnie, czy trzeba zarejestrować się jako VAT-UE trzeba.
    Art. 97. ust. 3. przewiduje taką konieczność w przypadku importu usług, ale
    chyba tylko w wypadku pewnych usług transportowych (art 28 ust 3,4,6,7).
    Nie spałem od 40h i słabo mi idzie śledzenie kolejnych odsyłaczy w treści
    ustawy, ale chyba rzeczywiście rejestrować się nie trzeba...
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2007-09-04 12:34:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-09-2007 o 13:57:31 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Nie spałem od 40h i słabo mi idzie śledzenie kolejnych odsyłaczy w treści
    > ustawy, ale chyba rzeczywiście rejestrować się nie trzeba...

    Tak, też to kiedyś przerabiałem i wyszło mi dokładnie tak jak Tobie.

  • 7. Data: 2007-09-04 12:45:55
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Tak, tak, niewyraźnie to napisałem ale o to mi chodziło.

    Innymi slowy, faktura jest bez VAT, nalisza sie samemu VAT i odlicza sie
    samemu VAT. Wychodzi na zero, ale w vat-7 to widac...

    Czy jakos tak ;)

  • 8. Data: 2007-09-04 12:54:02
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-09-2007 o 14:45:55 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > Innymi slowy, faktura jest bez VAT, nalisza sie samemu VAT i odlicza sie
    > samemu VAT. Wychodzi na zero, ale w vat-7 to widac...
    >
    > Czy jakos tak ;)

    Dokładnie - nic nie tracisz, nic nie zyskujesz, a 4 godziny znikły :)
    No chyba że akurat wyskoczyłeś z limitu na małego podatnika

  • 9. Data: 2007-09-04 20:31:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Sep 2007 13:34:21 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Ano - faktura wewnętrznna, VAT naliczyć, odliczyć, w rejestrze ofkors
    > ujmujesz
    > bo wpływa na wypełnienie deklaracji, odliczasz normalnie.

    A tak swoją drogą, jak ma się zachować nievatowiec (tzn podmiotowo
    zwolniony - poniżej limitu), jeżeli dostanie taką fakturę?

    p. m.

  • 10. Data: 2007-09-04 20:50:27
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-09-2007 o 22:31:07 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > A tak swoją drogą, jak ma się zachować nievatowiec (tzn podmiotowo
    > zwolniony - poniżej limitu), jeżeli dostanie taką fakturę?

    IMVHO tak samo jak przy wystawianiu zwykłego krajowego rachunku
    - zwiększa się obrót i tyle. Jak przekroczy limit, to od nadwyżki płaci.
    Ale szyję to z głowy, więc to tylko domysł.

    BTW, wg ustawy, nievatowcowi nie wliczają sie usługi NP do limitu, można
    sobie i 200k
    zrobić - absurd ale tak mi wynika z definicji czynności opodatkowanych i
    przepisów
    o zwolnieniu podmiotowym.