  • 1. Data: 2009-11-24 09:00:36
    Temat: brak sprzedaży
    Od: Ra <a...@a...com>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rozliczenie-VAT-nali
    czonego-gdy-nie-ma-sprzedazy-2052534.html

    Z arta wynika że można uzyskać zwrot vatu gdy nie ma sprzedaży. A co w
    sytuacji gdy przez cały rok nie ma sprzedaży ? Przypuszczam że zwrot
    trzeba zwrócić bo inaczej opłacało by się chyba etatowcom zakładać firmy
    żeby brać auta w leasing czy kupować sprzęt na firmę

  • 2. Data: 2009-11-24 14:29:47
    Temat: Re: brak sprzedaży
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-11-2009 o 10:00:36 Ra <a...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > trzeba zwrócić bo inaczej opłacało by się chyba etatowcom zakładać firmy
    > żeby brać auta w leasing czy kupować sprzęt na firmę

    Odliczać można tylko zakupy które służą działalności podatnika,
    więc zapewne przy braku sprzedaży i braku oznak prób sprzedaży,
    wszystko ładnie 'wyleci' przy pierwszej kontroli.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-24 19:11:43
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Lis, 10:00, Ra <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > trzeba zwrócić bo inaczej opłacało by się chyba etatowcom zakładać firmy
    > żeby  brać auta w leasing czy kupować sprzęt na firmę

    Z tego co mi wiadomo, to wcześniej było tak, że gdy podatnik nie
    wykonał czynności opodatkowanych, kwotę podatku naliczonego można było
    JEDYNIE przenieść do rozliczenia na następny okres rozliczeniowy.
    Teraz też tak oczywiście można, ale gdy złoży się wniosek o zwrot
    podatku VAT oraz wniosek o przyspieszenie terminu zwrotu podatku VAT
    to US zwraca kwotę podatku naliczonego w terminie 60 dni. Zachodzi
    tylko pytanie - czy jest to jedynie dobra wola US i może on odmówić
    zwrotu podatki, czy też US jest ZOBOWIĄZANY do zwrotu podatku VAT w
    terminie 60 dni?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 4. Data: 2009-11-24 19:55:46
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    Co można by na takim wniosku o zwrot podatku VAT podać jako powód
    zwrotu?

  • 5. Data: 2009-11-24 20:16:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał K. wrote:
    > Co można by na takim wniosku o zwrot podatku VAT podać jako powód
    > zwrotu?

    Najlepiej rzeczywisty powód.

  • 6. Data: 2009-11-24 20:19:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał K. wrote:

    > tylko pytanie - czy jest to jedynie dobra wola US i może on odmówić
    > zwrotu podatki, czy też US jest ZOBOWIĄZANY do zwrotu podatku VAT w
    > terminie 60 dni?

    Jest zobowiązany. Może jednak przeciagać sprawę
    czynnościami sprawdzającymi itp, ale wtedy wchodzą
    w grę odsetkowe sprawy. Nie ma co kombinować:
    jak się należy to dostaniesz zwrot. Jak to kombinacja, to prędzej
    czy później wyjdzie bokiem.

  • 7. Data: 2009-11-24 20:30:08
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Lis, 21:16, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Najlepiej rzeczywisty powód.

    Ale jak rozumieć "powód zwrotu"? Jak rozumiem muszę tu wyjaśnić
    DLACZEGO zamiast przenieść do rozliczenia na następny okres
    rozliczeniowy, US ma mi zwrócić kwotę podatku naliczonego w terminie
    60 dni? Nie bardzo wiem co tu wpisać :) Że pieniądze mi są potrzebne
    na inwestycje? Raczej chyba coś takiego nie przejdzie :-)

    PS Nie było tego problemu gdybym miał jakąkolwiek sprzedaż
    opodatkowaną. Tak sobie pomyślałem.....gdybym np. wystawił swojemu
    bratu fakturę w październiku np. na 50zł za "naprawienie komputera"
    to problem by się chyba sam rozwiązał? ;-) Miałbym przecież sprzedaż
    opodatkowaną w tym miesiącu. No tak, ale mój brat nie ma firmy, a ja
    nie mam kasy fiskalnej, więc nic z tego :)

  • 8. Data: 2009-11-24 20:41:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-11-2009 o 21:30:08 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > 60 dni? Nie bardzo wiem co tu wpisać :) Że pieniądze mi są potrzebne
    > na inwestycje? Raczej chyba coś takiego nie przejdzie :-)

    Czemu nie przejdzie?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-24 20:58:41
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Lis, 21:41, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Czemu nie przejdzie?

    Może i przejdzie :))
    Ale to jest dobra wola, czy obowiązek US, żeby zwrócić ten podatek?

    PS Dokonałem w 10.2009 importu usług, więc w ewidencji zakupów VAT
    oraz w ewidencji sprzedaży VAT mam wpisany kwotę tego
    "zakupu" (ponieważ jestem podmiotem zobowiązanym rozliczyć podatek
    należny musiałem to wpisać również w ewidencji sprzedaży VAT). Czy to,
    że mam wpisaną kwotę w ewidencji sprzedaży VAT z tego importu usług (a
    poza tym nie miałem żadnej sprzedaży), znaczy że dokonałem w tym
    miesiąc sprzedaży? Wiem, że to pytanie brzmi kuriozalnie, może nawet
    jest bez sensu, ale nie potrafię o to inaczej zapytać :-)

  • 10. Data: 2009-11-24 21:35:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał K. wrote:

    > Może i przejdzie :))
    > Ale to jest dobra wola, czy obowiązek US, żeby zwrócić ten podatek?

    Obowiązek. Zważ jednak czy kwota warta jest straconego czasu.
    Ostatnio przy minimalnej sprzedaży wpisałem cały uzbierany VAT i zarządzono
    czynności sprawdzające dla kilkuset złotych zwrotu. A kiedyś zachciało mi
    się
    zwrotu przyspieszonego, to zwaliła sie kontrola. A nie były to jakieś
    zdarzenia
    incydentalne, bo zwroty większe są stale i charakter działalnosci jest znany
    w US.

    A co do wniosku: wpisz, że potrzebujesz tej kasy teraz,a nie kiedyś tam,
    czyli
    prawdę napisz. Kontrola Ci się przyda. Będziesz wiedział, ze masz zgrubsza
    wszystko w miarę dobrze w papierach :-)