  • 1. Data: 2004-01-16 09:08:04
    Temat: częściowa likwidacja środka trwałego
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie szukam interpretacji czy też opinii dotyczących częściowej
    likwidacji środka trwałego.
    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2004-01-16 10:12:52
    Temat: Re: częściowa likwidacja środka trwałego
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Chodzi o to, że modernizuję kocioł i modernizacja ta spowoduje fizyczną
    likwidacją kilku elementów składowych kotła m.in młyna i przegrzewacza pary.
    Wydaje mi się, że zasady zmniejszania wartości początkowej środków trwałych
    i zaliczania strat z tytułu likwidacji cz. składowych środków trwałych nie
    zostały jednoznacznie uregulowane w prawie podatkowym i w związku z tym
    zaistnieje ryzuko że US niekorzystnie zintepretuje przepisy dot. częściowej
    likwid środków trwałych.
    W związku z powyższym mam pytanie: czy w świetle obowiązujących przepisów
    podatkowych istnieje możliwość zmniejszenia wartości początkowej kotła i
    zaliczenia strat powstałych w wyniku likwidacji kilku elementów kotła do
    kosztów uzyskania przychodów.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-01-16 11:09:47
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    Hmmm, to moze byc trudne, szczegolnie bez napisania o co chodzi dokladnie.
    Poza tym ustawa precyzyjnie opisuje jak zmniejszyc wartosc.

    Prosze
    ŁG

  • 4. Data: 2004-01-16 11:35:17
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    T wrote:

> [...]
    > likwidacją kilku elementów składowych kotła m.in młyna i przegrzewacza
    > pary. Wydaje mi się, że zasady zmniejszania wartości początkowej środków

    Prosze sprawdzic w nowej ustawie...

    Wydaje sie, ze tam jest JUZ jasno opisana procedura "odlaczenia od srodka
    trwalego" czesci skladowej lub peryferyjnej...

    Boguslaw