  • 1. Data: 2004-01-16 02:06:22
    Temat: Rejestr sprzedaży?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy korzystając z przedmiotowego zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania
    (sprzedaż dokumentowana fakturami) muszę prowadzić uproszczony rejestr
    sprzedaży? Czy do takiej sprzedaży muszę mieć także paragony? Czy w
    KPiR księguję taką sprzedaż (faktury) jako faktury, czy ujmuję to w
    rejestrze sprzedaży? Zaznaczam, że nie posiadam kasy.

    Rozumiem też, że korzystając z innego zwolnienia (płatność na rachunek
    bankowy) od rejestru nie ucieknę? Jak powinny być opisane przelewy, żeby
    nikt się nie czepiał - zawierać numer paragonu, a może numer
    umowy z klientem (chodzi o usługi kosztujące trochę pieniędzy, jest do tego
    umowa)? Pytam, bo klienci lubią wpisywać własną twórczość w tematy
    przelewów...
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-01-16 02:15:05
    Temat: Re: Rejestr sprzedaży?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik wrote:
> [...]
    > umowy z klientem (chodzi o usługi kosztujące trochę pieniędzy, jest do tego
    > umowa)? Pytam, bo klienci lubią wpisywać własną twórczość w tematy

    Aaa, i jeszcze jedno. Czy zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania się
    wykluczają? Tzn. jeśli przekroczę próg kwotowy, to żadna faktura ani
    rachunek bankowy mnie nie uratuje? Na oko nie, ale wolę się upewnić. ;)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-01-16 11:12:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bu8gmv$g1m$10@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:

    > A czy my wrozkami jestesmy ?
    >
    > Jaki rejestr sprzedazy ?

    No właśnie nie wiem i dlatego pytam. ;)

    Sytuacja: nie mam kasy fiskalnej, sprzedaję usługi 'dla ludu' na odległość,
    wystawiam im faktury VAT. Pytania:

    * czy muszę oprócz faktur mieć paragony?
    * czy sprzedaż dla osób fizycznych muszę dokumentować jakoś dodatkowo?
    * jak w KPiR to księgować - na podstawie faktur VAT?

    I podobne pytania odnoszące się do przypadku innego zwolnienia - płatności
    na rachunek bankowy. Wtedy mam już tylko paragony (wydrukowane, bo nie mam
    kasy).

    Nigdy wcześniej nie sprzedawałem nic osobom fizycznym, więc błądzę jak
    dziecko we mgle.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-01-16 11:13:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > KPiR księguję taką sprzedaż (faktury) jako faktury, czy ujmuję to w
    > rejestrze sprzedaży? Zaznaczam, że nie posiadam kasy.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-16 11:30:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

    > No właśnie nie wiem i dlatego pytam. ;)
    >
    > Sytuacja: nie mam kasy fiskalnej, sprzedaję usługi 'dla ludu' na
    > odległość, wystawiam im faktury VAT. Pytania:

    No a skad mielizmy wiedziec ze jest pan VAT-manem ?

    > * czy muszę oprócz faktur mieć paragony?

    Jak moze pan miec paragony (fiskalne ?) gdy nie am Pan kasy ?

    > * czy sprzedaż dla osób fizycznych muszę dokumentować jakoś dodatkowo?

    jesli niema pan obowiazku stosowania kasy - to nie...

    > * jak w KPiR to księgować - na podstawie faktur VAT?

    A "rejestr sprzedazy VAT" Pan posiada ?
    Jesli ma pan rejestr sprzedazy to wystarczy w KPiR wpisac na koniec
    miesiaca w jednej ozycji to , cowynikaz rejestru.

> [...]
    > kasy).
    >
    > Nigdy wcześniej nie sprzedawałem nic osobom fizycznym, więc błądzę jak

    Jesli nie ma Pan obowizku relejtrowania obrotu kasa, "utarg" dzienny moze
    Pan wpisac w jednej pozycji... na koniec dnia.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-01-16 11:31:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bu8hn0$3qk$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:

    > No a skad mielizmy wiedziec ze jest pan VAT-manem ?

    No tak ;)

    > Jak moze pan miec paragony (fiskalne ?) gdy nie am Pan kasy ?

    A czy paragon musi być fiskalny? Mam w programie do fakturowania opcję
    drukowania paragonu.

    Czyli jak to jest - jeśli nie mam kasy, a klient nie zażyczy sobie faktury,
    to nie dostaje żadnego potwierdzenia sprzedaży (pomijam kwestię umów itd)?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-01-16 12:28:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    >
    > Czyli jak to jest - jeśli nie mam kasy, a klient nie zażyczy sobie
    > faktury, to nie dostaje żadnego potwierdzenia sprzedaży (pomijam kwestię

    Ja bym nie pomijal kwesti "zwolnienia z obowiazku "mania kasy" ".

    Jesli to uwzglednimy, to nie chce pklient paragonu NIC
    nie musimy drukowac... (KPiR - prawda).
    Ale MOZEMY i jesli kmputer to robi latwo prosto i przyjemnie to czemu nie ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-20 11:05:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Samotnik wrote:

    >+ Czy korzystając z przedmiotowego zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania
    >+ (sprzedaż dokumentowana fakturami) muszę prowadzić uproszczony rejestr
    >+ sprzedaży?

    IMHO - wrzucasz do jednego worka przepisy z dwu ustaw :)
    Z punktu widzenia KPiR - ewidencji sprzedaży prowadzić NIE MUSISZ.
    Z p. widzenia VAT - ewidencję sprzedaży prowadzić MUSISZ.
    Dla potrzeb KPiR ewidencja sprzedaży VAT *może* byc traktowana
    AFAIK jako ewidencja sprzedaży :)

    >+ Czy do takiej sprzedaży muszę mieć także paragony?

    Masz na myśli jakieś "paragony niefiskalne" ? :)

    >+ Czy w
    >+ KPiR księguję taką sprzedaż (faktury) jako faktury, czy
    >+ ujmuję to w rejestrze sprzedaży?

    IMO - j.w. Dla potrzeb VAT musisz prowadzić ES (czy "rejestr"
    jak go nazywasz). I on *może* ci służyć do KPiR, ale - jak
    na mój gust - wcale nie musi :)

    [...]
    >+ Rozumiem też, że korzystając z innego zwolnienia (płatność na rachunek
    >+ bankowy) od rejestru nie ucieknę?

    IMHO nie. Ale z chęcią poczytam inne koncepty - szczególnie że
    nie byłeś łaskaw ujawnić jak rozliczasz koszty i VAT: kasowo
    czy memoriałowo ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-20 11:25:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO nie. Ale z chęcią poczytam inne koncepty - szczególnie że
    > nie byłeś łaskaw ujawnić jak rozliczasz koszty i VAT: kasowo
    > czy memoriałowo ?

    Memoriałowo.

    Zagmatwał mi się temat i trzeba mi jak idiocie:

    * klient kupuje
    * płaci przelewem
    * ja to zapisuję jako sprzedaż w rejestrze
    * na koniec miesiąca wpisuję do zbiorczo do KPiR i VAT

    Tak? Czy inaczej? :)
    --
    Samotnik