  • 1. Data: 2003-05-30 08:13:54
    Temat: czy moze tak to zadziałac -ZUS
    Od: "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl>

    czy może tak to zadziałać

    Heniek i Karol prowadza DG.
    Heniek zatrudnia Karola na umowe zlecenie 150pln miesięcznie w charakterze
    nie związanym z jego DG.
    Karol zatrudnia Heńka na umowę zlecenie 150pln miesięcznie w charakterze nie
    związanym z jego DG.
    Obydwaj są dla siebie kosztem-zyskiem więc jest na zero.
    Heniek i Karol idą do ZUS i piszą w kancelarii ze składki będą odprowadzać
    ale nie jak do tąd z DG tylko z umowy zlecenie.
    Heniek i Karol płacą 70+140 =200 zł co miech na zus i wszyscy są szczęsliwi!

  • 2. Data: 2003-05-30 21:45:49
    Temat: Re: czy moze tak to zadziałac -ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2003, %Oil wrote:

    >+ czy może tak to zadziałać
    [...]
    >+ Heniek i Karol idą do ZUS i piszą w kancelarii ze składki będą odprowadzać
    >+ ale nie jak do tąd z DG tylko z umowy zlecenie.

    Nie mam zdrowia sprawdzać, ale ktoś tu kiedyś pisał że przy UZ ważna
    jest kolejność (i tylko jeśli UZ było przed DG to ubezp. z DG jest
    opcjonalne). Rzucisz sobie okiem do ustawy ? ;) (i daj znać :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-31 01:30:00
    Od: "danutka" <d...@w...pl>

    Kilka źródeł zarobkowania - zlecenie, agencja, dzieło, działalność
    2. Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt
    2, 4-6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu, który
    powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój wniosek, być
    objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z pozostałych,
    wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł ubezpieczeń, z
    zastrzeżeniem ust. 7.

    pozdrawiam
    grzess
    wiadomości news:Pine.WNT.4
    ....@k...portezjan.zabrze.pl..
    .

  • 4. Data: 2003-05-31 13:42:54
    Od: "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl>

    Czyli Heniek I Karol zamykają działalność bądź przepisują na żony,zawierają
    umowy zlecenie płacą zus 200pln i odkręcają z powrotem działalność.
    Radość panuje na ich ustach!!!

  • 5. Data: 2003-05-31 17:11:51
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@A...skrzynka.pl:

    > Czyli Heniek I Karol zamykają działalność bądź przepisują na
    > żony,zawierają umowy zlecenie płacą zus 200pln i odkręcają z powrotem
    > działalność. Radość panuje na ich ustach!!!

    A po co zamykać - przecie jest napisane że mogą na swój wiosek zmienić
    tytuł ubezpieczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 6. Data: 2003-05-31 17:37:55
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli Heniek I Karol zamykają działalność (...),zawierają
    > umowy zlecenie płacą zus 200pln i odkręcają z powrotem działalność.
    > Radość panuje na ich ustach!!!

    Re : ... i wykonują zlecenia tylko dla siebie nawzajem. Radość zniknie, gdy
    choć jeden z nich wykona coś na rzecz osoby spoza układu Heniek & Karol.

    > bądź przepisują na żony

    Re :.... które zaczynają płacić "normalny" ZUS chyba, że owych żon dotyczą
    wyłączenia (emerytki, etat >= 800,- pln...)

    AR

  • 7. Data: 2003-05-31 21:36:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2003, Andrzej R. wrote:

> [...]
    >+ choć jeden z nich wykona coś na rzecz osoby spoza układu Heniek & Karol.

    Dlaczego ? Muszą tylko wystrzegać się wykonania danego typu
    usługi/sprzedaży. Przecież działalność wznowili !

    >+ > bądź przepisują na żony
    >+
    >+ Re :.... które zaczynają płacić "normalny" ZUS chyba, że owych żon dotyczą
    >+ wyłączenia (emerytki, etat >= 800,- pln...)

    Jak rozumiem chodziło o "przepisanie" na czas rzędu 1 miesiąca :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-01 14:20:00
    Od: "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl>

    Jak rozumiem chodziło o "przepisanie" na czas rzędu 1 miesiąca :)

    Tak!

  • 9. Data: 2003-06-03 10:58:25
    Od: "%Oil" <cap@ANTYSPAM/konto.pl>

    Dodam tylko oficjalne stanowisko w tej kwestii Zus chyba wrocław.
    Jest to odp na zapytanie w tej sprawie datowane na sierpien 2001r.
    Mam oryginalny skan mało czytelny ale się da podejzec mogę wysłac na priva.
    Jednocześnie w art.9 ustawy2 z dnia 13.10.98r określono ,ze osoba
    spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami emerytalnymi i
    rentowymi z kilku tytułów(np. z tytułu prowadzenia działalności i z tytułu
    wykonywanie umowy zlecenia) jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego
    tytułu który powstał najwcześniej.Może ona jednak dobrowolnie ,na swój
    wniosek być objęta ubezpieczeniami emerytalnymi i rentowymi także z
    pozostałych ,wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł
    ubezpieczeń.(...)

    Informujemy ,ze w sytuacji, gdy osoba prowadząca pozarolnicza działalność
    (podmiot gospodarczy) wykonuje w ramach tej działalności umowę zlecenia lub
    inna umowę o świadczenie usług, do której zgodnie z przepisami k.c. stosuje
    się przepisy dotyczącego zlecenia bądź umowę o dzieło ,których podmiot jest
    taki sam jak przedmiot prowadzonej działalności, osoba ta podlega
    ubezpiczeniom społecznym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu jedynie z tytułu
    prowadzonej dziłalnosci.
    Zaznaczamy w tym miejscu ,ze przedstawione wyżej zasady obejmowania
    ubezpieczeniami społecznymi oraz ubezpieczeniami zdrowotnymi stosuje się
    także do umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług bądź umowy o
    dzieło, zawartej z pracodawcą z którym osoba prowadząca działalność łączy
    stosunek pracy.
    Informujemy że do osoby fizycznej znajdującej się w sytuacji faktycznej
    opisanej wyżej nie ma zastosowania w w.art.9.ust.2 ustawy z dnia 13.10.98r.

    Natomiast w przypadku ,gdy osoba prowadząca pozarolniczą działalność
    wykonuje umowę
    Zlecenia lub inna ww. umowę świadczenia usług ,jednakże przedmiot tej umowy
    jest inny niż przedmiot prowadzonej działalności ,osoba ta w oparciu o ww.
    art.9 ust.2 ustawy z dnia 13.10.1998r. podlega obowiązkowo ubezpieczeniom
    społecznym(na zasadach przewidzianych w ww. ustawie)z tego tytułu, który
    powstał najwcześniej np. z tytułu prowadzonej działalności. Z drugiego
    tytułu (np. wykonywanie umowy zlecenia) ww. podlega ubezpieczeniu
    emerytalnemu i rentownemu dobrowolnie.
    Zaznaczamy ,ze ww. osoba ma możliwość zmiany tytułu, z którego podlega
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym (art.9us.t2)
    Natomiast ww. osoba z obydwu tytułów tj. z tytułu prowadzenia działalności
    oraz wykonywania umowy zlecenia podlega obowiązkowo ubezpieczeni zdrowotnemu
    w oparciu o art.22 ustawy z dnia 06.02 .1997r.