  • 1. Data: 2002-05-21 11:08:29
    Temat: darowizna dla szkoły
    Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl>

    Zamierzam kupić książki na nagrody i przekazać je szkole w formie darowizny.
    Wartość jest niewielka, około 400-500zł.
    Mam jednak w związku tym kilka pytań:
    1. Czy szkoła będzie musiała zapłacić od tego podatek?
    2. Kto może reprezentować szkołę na umowie: dyrektor, zastępca dyr.,
    wychowawca klasy?
    3. Jakie dane osoby reprezentującej szkołę powinny się znaleźć na umowie (o
    ile w ogóle): dow. osob., pesel, nip?
    4. Czy przykładowo taki wzór umowy jest OK? poza oczywiście § 5, 6, 9, 10.
    http://www.pawel.malopolska.pl/Umowy/041.DOC
    Inne uwagi mile widziane, zwłaszcza tych którzy przerobili już ten temat.

    pozdrawiam
    Mietek

  • 2. Data: 2002-05-22 12:08:24
    Temat: Re: darowizna dla szkoły
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie wiem czy te ksiazki chcesz kupic w ramach DG?

    mysle ze szkola musi zaliczyc to do przychodow ,
    ty nie odliczysz sobie vat-u i nie zaliczysz do KUP , i dajac szkole nie
    zaplacisz vatu naleznego ( darowizna dla szkoly zwolniona z vat) ale
    bedziesz musial wystawic fa wewnetrzna i wykazac sprzedaz zwolniona , wtedy
    klania sie struktura sprzedazy w rozliczeniu vat.

    za duzy ambaras, lepiej sprzedaj ksiażki szkole za symboliczna oplate, lub
    prywatnie daj ksiazki szkole i odlicz sobie w ramach ulgi darwizny

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-22 20:10:36
    Temat: Odp: darowizna dla szkoły
    Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acg6k8$l5v$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > za duzy ambaras, lepiej sprzedaj ksiażki szkole za symboliczna oplate, lub
    > prywatnie daj ksiazki szkole i odlicz sobie w ramach ulgi darwizny

    Chcę dać szkole książki jako osoba prywatna (osoba fizyczna) i moje pytania
    dotyczyły właśnie takiej sytuacji.
    Mietek