  • 1. Data: 2004-07-14 19:28:30
    Temat: darowizna od rodzicow
    Od: "rumzeiss" <b...@o...pl>

    mam pytanie jak ustawa reguluje wysokosc zwolnienia
    od podatku przy darowiznie w pierwszym stopniu
    pokrewienstwa ... chodzi mi o to ile to jest - jesli
    ktos dostal 10000 od rodzicow (przelew z ich
    wspolnego malzenskiego konta) a limit wolny od
    opodatkowania jest 8000 to czy moze sie tlumaczyc
    w razie co urzedowi skarbowemu, ze to w takim
    razie 5000 od jednego i 5000 od drugiego z rodzicow
    czy jak ? mozna zostac ukarany za niezaplacenie
    podatku ? czy ten limit wolny od opodatkowani jest
    dla darowizny od jednego czy obojga rodzicow i
    czy to jest dla pojedynczej czynnosci czy raz na
    caly rok ?

    dzieki
    nice guy

  • 2. Data: 2004-07-14 21:02:27
    Temat: Re: darowizna od rodzicow
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    Użytkownik "rumzeiss" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatku ? czy ten limit wolny od opodatkowani jest
    > dla darowizny od jednego czy obojga rodzicow i
    > czy to jest dla pojedynczej czynnosci czy raz na

    wlasnie jezeli sie dostalo od obojga rodziców to limit sie zwieksza

  • 3. Data: 2004-07-14 21:57:14
    Od: "rumzeiss" <b...@o...pl>

    Pito wrote:
    > Użytkownik "rumzeiss" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wlasnie jezeli sie dostalo od obojga rodziców to limit sie zwieksza

    sorry ale bylbym spokojniejszy gdyby ktos z Was potwierdzil
    zdanie kolegi ... dzieki serdeczne :-)

  • 4. Data: 2004-07-19 22:20:52
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > podatku ? czy ten limit wolny od opodatkowani jest
    > dla darowizny od jednego czy obojga rodzicow i
    > czy to jest dla pojedynczej czynnosci czy raz na

    Prawdopodobnie (na 99%) jest to 1 raz na 5 lat i można otrzymać darowiznę
    od każdego z rodziców w kwocie ok. 9000 PLN (bez podatku).

    Pozdrawiam

    wa