  • 1. Data: 2009-04-08 16:21:39
    Temat: darowizny - czy tak można???
    Od: "Grzechoo1" <g...@o...pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczów,
    I od razu proszę o poradę w kwestii darowizn. Chciałbym w tym roku przekazać
    teściowi w darowiźnie mieszkanie (wartość ok 150tyś). Mieszkanie to byłoby
    nadal użytkowane przez nas na zasadzie "użyczenia". Po upływie roku teść
    sprzedaje mieszkanie i pieniądze oczywiście w formie darowizny przekazuje
    nam z powrotem. Pieniądze te przeznaczone będą na częściową spłatę kredytu
    na budowę domu.
    Celem całego zamieszania jest pozbycie się mieszkania w celu wzięcia
    pożyczki z dopłatą na budowę domu.

    Czy można w ten sposób "obchodzić" obowiązujące prawo? Czy takie
    przekazywanie sobie darowizn nie wzbudzi podejrzeń w US? Czy trzeba będzie
    płacić jakieś podatki od darowizn?

    --
    pozdr.
    grzechoo1

  • 2. Data: 2009-04-08 18:44:58
    Temat: Re: darowizny - czy tak można???
    Od: spp <s...@o...pl>

    Grzechoo1 pisze:

> [...]
    >
    > Czy można w ten sposób "obchodzić" obowiązujące prawo? Czy takie
    > przekazywanie sobie darowizn nie wzbudzi podejrzeń w US?

    Nie, US chętnie łyknie każdy podatek - od darowizny (tam i z powrotem) i
    od sprzedaży mieszkania też.

    > Czy trzeba będzie
    > płacić jakieś podatki od darowizn?

    Jak wyżej. :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-04-10 16:34:52
    Od: "Grzechoo1" <g...@o...pl>

    > Nie, US chętnie łyknie każdy podatek - od darowizny (tam i z powrotem) i
    > od sprzedaży mieszkania też.

    > Jak wyżej. :(

    Ale z tego co mi wiadomo przy darowizanch przekazywanych pomiędzy osobami w
    I stopniu pokrewieństwa, nie płaci się podatku...

    --
    pozdr.
    grzechoo1

  • 4. Data: 2009-04-10 19:04:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Grzechoo1 pisze:

    > Ale z tego co mi wiadomo przy darowizanch przekazywanych pomiędzy osobami w
    > I stopniu pokrewieństwa, nie płaci się podatku...

    Ale układ Teść - zięć nie łapie się, choć to I grupa. :(

    "Ustawa o podatku od spadków i darowizn zwalnia od podatku nabycie
    własności rzeczy lub praw majątkowych przez małżonka, zstępnych,
    wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę. Osoby te tworzą, jak
    się powszechnie mówi, tzw. zerową grupę podatkową."

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-04-11 08:47:56
    Od: "Grzechoo1" <g...@o...pl>

> [...]
    > wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę. Osoby te tworzą, jak
    > się powszechnie mówi, tzw. zerową grupę podatkową."

    To co oznacza słowo "wstępnych"?

    --
    pozdr.
    grzechoo1

  • 6. Data: 2009-04-11 08:55:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    Grzechoo1 pisze:

    > To co oznacza słowo "wstępnych"?

    Pokolenia w górę - rodzice, dziadkowie, pradziadkowie ... :)

    --
    spp