  • 1. Data: 2002-02-10 19:59:46
    Temat: data rachunku
    Od: "zdonka" <z...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów i jak większość mam pytanie.
    Od stycznia rozpoczęłam działalnośc. Rachunek za świadczone usługi (dla jednej
    firmy) w miesiący styczniu, wystawiłam 4.II. Usługi w styczniu swiadczyłam
    tylko dla jednego podmiotu. Czy w KPiR powinnam wykazać przychód w m-cu
    styczniu (w którym wykonywałam usługi), czy w lutym (kiedy wystawiłam
    rachunek)?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-02-11 08:27:25
    Temat: Re: data rachunku
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zdonka" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko dla jednego podmiotu. Czy w KPiR powinnam wykazać przychód w m-cu
    > styczniu (w którym wykonywałam usługi), czy w lutym (kiedy wystawiłam

    Gdzieś kiedyś czytałem że w PKPIR przychody księgujemy dopiero z datą ich
    faktycznego otrzymania. Niestety nie pamiętam przepisu, więc nie traktuj
    tego jako pewnik.

    AS

  • 3. Data: 2002-02-11 16:33:33
    Od: "ToJa" <j...@p...onet.pl>

    > Gdzieś kiedyś czytałem że w PKPIR przychody księgujemy dopiero z datą ich
    > faktycznego otrzymania. Niestety nie pamiętam przepisu, więc nie traktuj
    > tego jako pewnik.
    przychody księguje się w dacie otrzymania.

  • 4. Data: 2002-02-11 16:38:13
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik ToJa <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a48rp3$mcg$...@n...onet.pl...
    > przychody księguje się w dacie otrzymania.

    Czy mozesz rozwinac swoje stanowisko odnosnie przychodow i daty ich
    otrzymania.

    Karol

  • 5. Data: 2002-02-12 08:02:40
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

> [...]
    > tylko dla jednego podmiotu. Czy w KPiR powinnam wykazać przychód w m-cu
    > styczniu (w którym wykonywałam usługi), czy w lutym (kiedy wystawiłam

    W lutym

  • 6. Data: 2002-02-12 08:52:08
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > napisał:a48rp3$mcg$...@n...onet.pl...
    > ich
    >
    > Czy mozesz rozwinac swoje stanowisko odnosnie przychodow i daty ich

    Przypomniałem sobie ;-). Przepis PDOF miał zastosowanie do osób wykonujących
    wolny zawód - nieotrzymana zapłata nie stanowiła dochodu. W 2001 roku te
    przepisy zostały niestety wykreślone. Czyli dla osób prowadzących
    działalność gospodarczą zastosowanie ma tylko i wyłącznie art 14 - "Za
    przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się
    kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu
    wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników
    dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i
    usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny
    podatek od towarów i usług."
    Wpis w PKPiR powinien nastapić pod datą wystawienia faktury (swoją drogą
    faktura powinna być z kolei wystawiona zgodnie z odrębnymi przepisami ;-))

    AS

  • 7. Data: 2002-02-13 04:31:55
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "zdonka" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W lutym
    ...ale grudniowe towary czy uslugi, choćby byly "datowane styczniem" trzeba
    przypisac w kpir do grudnia, a do VAT ida w styczniu, - tak §22 rozporz.o
    prowadz.k.p.i r.
    Aldona.