  • 1. Data: 2002-08-28 22:36:17
    Temat: deklaracja VAT7 po terminie - co zrobic
    Od: b...@m...pl

    wrocilem z urlopu.. zle policzylem dni i nie zlozylem w terminie deklaracji
    VAT 7. Nie mam Vatu do zaplaty.. mam troszke nadplaconego.. za 1 m-c chyba
    bede juz placil VAT - dzialalnosc na zasadach ogolnych - KPIR.
    Dzialalnosc prowadze prawie 2 lata.. pierwszy raz zdazylo mi sie cokolwik nie
    dostarczyc US w terminie... dalem ciala i juz.

    Zaniose jutro deklaracje. Dolaczyc jakies wyjasnienie? Co mi grozi?

    Pozdr, Pawel S.

  • 2. Data: 2002-08-28 22:59:38
    Temat: Re: deklaracja VAT7 po terminie - co zrobic
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostarczyc US w terminie... dalem ciala i juz.
    >
    > Zaniose jutro deklaracje. Dolaczyc jakies wyjasnienie? Co mi grozi?
    W zasadzie nic,ale kasy możesz na wszelki wypadek troche przygotować.W
    podatkach nie ma urlopów
    Jacek

  • 3. Data: 2002-08-28 23:06:31
    Od: b...@m...pl

    > deklaracji
    > chyba
    > W zasadzie nic,ale kasy możesz na wszelki wypadek troche przygotować.W
    ale mam nadplaty jakies 800 pln, do tego do przeniesienia..
    czyli co moga dowalic mi jakas kare czy co?

    > podatkach nie ma urlopów
    szkoda ;)) tylko ja im (US) nic nie wisze.

    Pozdr, Pawel S.

  • 4. Data: 2002-08-29 18:19:56
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > szkoda ;)) tylko ja im (US) nic nie wisze.
    już im wisisz spóźnioną deklarację,za co mogą Cię skubnąć,czego nie
    życzę.Mogą nie uznać Ci prawa do odliczenia Vatu za -m-c którego dotyczy
    deklaracja.Znam kilka osób które zostały tak brutalnie potraktowane.
    Jacek

  • 5. Data: 2002-08-29 21:29:03
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > już im wisisz spóźnioną deklarację,za co mogą Cię skubnąć,czego nie
    > życzę.Mogą nie uznać Ci prawa do odliczenia Vatu za -m-c którego dotyczy
    > deklaracja.Znam kilka osób które zostały tak brutalnie potraktowane.

    Za spóźniony VAT-7 to raczej jakaś kara a nie niemożność odliczenia VAT.
    VAt NIE MOŻNA ODLIczyć tylko wtedy gdy spóźnisz się ze złożeniem VAT-R
    czyli z rejestracją do VAtu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 6. Data: 2002-08-30 07:13:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

    > Za spóźniony VAT-7 to raczej jakaś kara a nie niemożność odliczenia VAT.
    > VAt NIE MOŻNA ODLIczyć tylko wtedy gdy spóźnisz się ze złożeniem VAT-R
    > czyli z rejestracją do VAtu.

    Ej, przecież ten temat był tu wałkowany parę razy a ty niczego nie
    zapamietałeś.
    Złożenie deklaracji VAT po terminie skutkuje utratą prawa do odliczenia
    VAT za ten miesiąc - odliczenie VAT jest przywilejem do skorzystania z
    którego trzeba spełnić okreslone warunki, m.in. złożyć deklarację VAT-7
    w terminie.
    Inaczej trzeba zapłacic cały VAT należny tak jakby nie było zakupów.
    Takie jest niezmienione stanowisko MF już od 1994 roku.
    Jest projekt nowelizacji która to zmienia, ale to ciągle tylko projekt.

    Jedynym wyjściem jest odliczenie VAT w nastepnym miesiącu, o ile miesiąc
    za który spóźniliśmy się z deklaracja nie był właśnie tym "miesiącem
    następnym" o którym mówi ustawa.
    A karę za nieterminowe złożenie deklaracji z KKS można dostać i tak.
    I nie będzie to wcale karanie dwa razy za to samo, ponieważ niemożność
    odliczenia VAT nie jest karą tylko utratą przywileju.
    W praktyce jeżeli delikwent złoży zaraz korektę VAT-7 z usuniętym
    podatkiem naliczonym i zapłaci cały vat z odsetkami, to us nie przyłoży
    mu mandatu.
    Bo jak US sam sie zorientuje że deklaracja jest po terminie a VAT
    odliczony, to mandat będzie na 100%.

    Wprawdzie zdaża się że jednodniowe spóźnienia USowi "uciekają" i żadnych
    konsekwencji z tego tytułu nie będzie, ale to zależy od tego jakie się
    ma szczęście (bo mamy taki system - kapitalizm loteryjny - jak masz fart
    to ci sie uda nawet jak nie składasz eklaracji przez pół roku, jak masz
    pecha do US cię usmaż za byle co).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-08-30 12:47:52
    Od: "ewis" <e...@i...pl>

> [...]
    > ma szczęście (bo mamy taki system - kapitalizm loteryjny - jak masz fart
    > to ci sie uda nawet jak nie składasz eklaracji przez pół roku, jak masz

    Zgadzam się. Jak widać co urząd to inne obyczaje;

    U mnie (Piaseczno) poniżej 6 dni opóźnienia wcale nie wzywają, a od 7 dni
    wzwyż jest kara minimum 200 zł. Ja z powodu spóźnienia (>7 dni) wzywana
    byłam dwukrotnie i ani kary mi nie dali (wystarczyło ustne
    "usprawiedliwienie") ani VATu nie zabronili odliczyć. Poza tym z
    podwarszawskich urzędów polecam US w Grodzisku Maz. (baaardzo ludzcy
    urzędnicy), a z warszawskich bardzo NIE polecam US Ochota przy 1 Sierpnia
    (brrr).

    Pozdrawiam,
    Kasia
    p.s. może podzielcie się Waszymi spostrzeżeniami w ww temacie

  • 8. Data: 2002-08-30 15:32:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@e...com.pl:

    > Ej, przecież ten temat był tu wałkowany parę razy a ty niczego nie
    > zapamietałeś.

    Ok, teraz zapamiętam. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 9. Data: 2002-09-03 06:06:01
    Od: Abel Rosnowski <p...@p...onet.pl>

    Ciekawe, kto to wymyślił, że możliwość odpisania VAT jest przywilejem.
    Większej bezczelnej głupoty nie słyszałem. Ponieważ niemożność odpisania VAT
    jest faktycznie zapłatą DRUGI raz tego samego podatku, to co to za kraj, w
    którym robi się łaskę, że nie żąda się podwójnej zapłaty? Na bank, że wymyślił
    to jakiś komunista.
    I to jest to nieszczęście tego kraju.

    Abel

  • 10. Data: 2002-09-03 08:08:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Abel Rosnowski" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ciekawe, kto to wymyślił, że możliwość odpisania VAT jest przywilejem.

    Przeciez to proste. W ustawie potocznie zwanej o VAT jest napisane
    Podatnik MOZE odliczyc VAT naliczany w fakturach zakupu O ILE
    spelni warunki...

    > Większej bezczelnej głupoty nie słyszałem.

    Poniewaz moze, a nie musi, wiec to jest pzywilej.

    > Ponieważ niemożność odpisania VAT
    > jest faktycznie zapłatą

    Alez on MOZE odliczyc, o ile spelni warunki skorzystania z przywileju..

    > DRUGI raz tego samego podatku, to co to za kraj, w
    > którym robi się łaskę, że nie żąda się podwójnej zapłaty?

    Przeciez to normalne, ze podatnik musi udokumentowac na jakiej podstawie
    obnizyl podatek nalezny, lub podstawe jego wyliczenia...

    Podatek dochodowy tez oblicza sie od podstawy a koszty trzeba udokumentowac
    fakturami...

    > Na bank, że wymyślił
    > to jakiś komunista.
    > I to jest to nieszczęście tego kraju.

    Ciekawi mnie, czy tylko TEGO kraju...

    Fakt, ze uwarunkowanie mozliwosci odliczeniaVAT jest nie jest niczym
    dziwnym.
    WARUNEK, ze deklaracja musi byc zlozona w terminie jest "ostry",
    choc jest wprost w ustawie i TK nie znalazl podstaw do zakwestionowania jego
    konstytucyjnosci.

    Wiec to sejm moze zmienic. ustawe..

    Boguslaw