  • 1. Data: 2006-05-22 12:24:34
    Temat: delegacja a mieszkanie
    Od: "Kalina" <c...@g...pl>

    Pracuje w dużej firmie, która skierowała mnie do pracy w naszym oddziale za
    granicą kraju. Podpisałam stosowną umowę z pracodawcą, która zawiera również
    uzgodnienia co do mieszkania i opłat z tym związanych. "...z tytułu
    skierownia do pracy za granicą pracodawca zapewnia pracownikowi
    zakwaterowanie". Zrozumiałam to w ten sposób, że firma wynajmuje mi
    mieszkanie i ponosi wszelkie opłaty z tym związane tymczasem po dwóch
    miesiącach pobytu wygląda to zupełnie inaczej. Ustaloną z właścicielem
    mieszkania kwotę pracodawca dolicza mi do pensji zaznaczając, że jest to
    zwrot kosztow zakwaterowania a do mnie zgłasza się właściciel, któremu
    przekazuję pieniądze. Niby żaden problem bo podobno tak jest wygodniej nam
    wszystkim, ale...Pieniądze, które nie są moje doliczane są mi do pensji i w
    ten sposób znacząco podnoszą moje dochody i pewnie bardzo szybko wpadnę w
    wyższy próg co za tym idzie zapłacę wyższy podatek w końcu nie od moich
    pieniędzy.
    Podpowiedzcie, proszę czy jest to zgodne z prawem i jak ominąć wszystkie te
    zawiłości podatkowe a pracodawcę zmusić żeby sam opłacał swoje zobowiązania.
    pozdrawiam serdecznie
    Kalina