  • 1. Data: 2007-03-01 10:54:13
    Temat: dochód ze sprzedaży akcji - jak rozliczyć?
    Od: "Piotrek" <w...@a...krakow.pl_no_spam>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie rozliczenia rocznego:

    W roku 2006 sprzedałem akcje pracownicze przedsiębiorstwa w któym kiedyć
    pracowałem za kowtę około 30.000zł. W lutym z banku który przeprowadzał
    transakcję otrzymałem "pita" w którym wykazany jest ten mój dochód.W jaki
    sposób mam odprowadzić podatek od tego dochodu i w jakiej wysokości?, 19%,
    czy więcej?, czy powinienem wykazać ten dochód w rocznym zeznaniu podatkowym
    w pozycji "inne źródła dochodu itd" - w takiej sytuacji wskoczyłbym w
    następny próg podatkowy i to by mnie poważnie trzepnęło po kieszeni?. Jak
    powinienem to zrobić prawidłowo ?

    z góry dzięki za wszelkie info
    PP

  • 2. Data: 2007-03-01 11:20:51
    Temat: Re: dochód ze sprzedaży akcji - jak rozliczyć?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 01 Mar 2007 11:54:13 +0100, Piotrek napisał(a):

    > W roku 2006 sprzedałem akcje pracownicze przedsiębiorstwa w któym kiedyć
    > pracowałem za kowtę około 30.000zł. W lutym z banku który przeprowadzał
    > transakcję otrzymałem "pita" w którym wykazany jest ten mój dochód.

    Z banku czy biura maklerskiego?

    > jaki sposób mam odprowadzić podatek od tego dochodu i w jakiej
    > wysokoœci?, 19%, czy więcej?,

    19%

> [...]
    > takiej sytuacji wskoczyłbym w następny próg podatkowy i to by mnie
    > poważnie trzepnęło po kieszeni?. Jak powinienem to zrobić prawidłowo ?

    Oprócz PIT-37 (lub PIT-36 zależy z czego masz dochody) musisz wypełnić
    jeszcze PIT-38. Podstaw opodatkowania z tych PIT-ów się nie łączy.

  • 3. Data: 2007-03-04 10:21:33
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > W roku 2006 sprzedałem akcje pracownicze przedsiębiorstwa w któym kiedyć
    > pracowałem za kowtę około 30.000zł. W lutym z banku który przeprowadzał
    > transakcję otrzymałem "pita" w którym wykazany jest ten mój dochód.

    Obstawiam ze dostales pita z przychodem a nie dochodem.

    >W jaki
    > sposób mam odprowadzić podatek od tego dochodu i w jakiej wysokości?, 19%,
    > czy więcej?,

    19% dochodu

    >czy powinienem wykazać ten dochód w rocznym zeznaniu podatkowym
    > w pozycji "inne źródła dochodu itd" - w takiej sytuacji wskoczyłbym w
    > następny próg podatkowy i to by mnie poważnie trzepnęło po kieszeni?.

    NIE (dochody pit 37 i 38 "nie łączy sie")

    >Jak
    > powinienem to zrobić prawidłowo ?

    Zlozyc niezaleznie pit 37 i 38, wyliczajac dochod na podstawie pit.