  • 1. Data: 2004-10-11 14:16:59
    Temat: duplikat faktury korekty VAT - czy mogę rozliczyć?
    Od: "Aneta" <a...@w...pl>

    Otrzymałam fakturę korektę VAT - duplikat dnia 05.10.2004, korekta jest
    wystawiona z datą sierpniową i dotyczy sprzedaży sierpniowej. Czy mogę ją
    rozliczyć w miesiący otrzymania ? Czy powinnam ją rozliczyć w VII lub IX, a
    teraz nie ma do tego prawa ?

  • 2. Data: 2004-10-11 16:59:04
    Od: "Bavaria Polska" <b...@g...pl>

    W myśl wyroku SA z dnia 30 maja 2001r (III SA 619/99) duplikat powinien
    zawierać datę jego wystawienia, domyślam się, że w Twojej sytuacji jest to
    data 5-10-2004. Zgodnie z tym wyrokiem podatek naliczony możesz odliczyć w
    miesiącu wystawienia duplikatu lub w miesiącu następnym.
    Inaczej sprawa się ma, gdy chodzi o duplikat FV za media (tj. telefon, woda,
    energia itp.). Tutaj prawo do odliczenia VAT-u nabywasz w dniu zapłaty lub
    terminu płatności. Tak więc nawet jeżeli duplikat ma swoją datę wystawienia,
    to i tak masz prawo odliczyć VAT tylko w miesiącu, w którym upływa termin
    płatności lub w miesiącu następnym. Niestety może to za sobą pociągać
    konieczność sporządzenia korekty deklaracji VAT.
    Pozdrawiam, Maja.