  • 1. Data: 2002-03-22 14:17:38
    Temat: [duża ulga budowlana] co wolno odliczyc, a co nie?
    Od: "Aro" <k...@i...pl>

    Witam,

    Mam cala liste pytan, a raczej rachunkow, ktore mozna (albo i nie) odliczyc.
    Oto ona:

    1) faktura za projekt domu - teoretycznie mozna odliczyc, ale pisze na niej
    "stawka VAT 0% na podst. par. 63 ust. 1 pkt.4 lit. C Rozp. Min. Finansow z
    dnia 22.19.99 /Dz. U. nr 109 poz. 1245 z pozniejszymi zmianami/, a gdzies
    bylo napisane, ze odliczac mozna tylko te faktury, ktore nie sa zwonione z
    podatku VAT. To jak to w koncu jest?

    2) projekt budowlany przylacza gazu - niestety rachunek, a nie faktura
    (sprzedawca nie jest podatnikiem podatku VAT) - chyba nie mozna?

    3) wszystkie mapki geodezyjne i uzgodnienia uzbrojenia terenu z energetyką,
    gazownią itd - mozna?

    4) wykonanie przyłącz energetycznego - wiem, ze mozna, ale energetyka bedzie
    w tym roku ode mnie to przylacze odkupywac. Moge w tym roku odpisac, a w
    przyszlym roku wpisac jako przychod?

    Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie ;-)

    Aro

  • 2. Data: 2002-03-25 07:03:07
    Temat: Re: [duża ulga budowlana] co wolno odliczyc, a co nie?
    Od: "SlawekM" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > bylo napisane, ze odliczac mozna tylko te faktury, ktore nie sa zwonione z
    O ile wiem, to stawka 0% to nie to samo co zwolnienie z podatku. Ja odliczam
    fakture za projekt gotowy.

    > 2) projekt budowlany przylacza gazu - niestety rachunek, a nie faktura
    > (sprzedawca nie jest podatnikiem podatku VAT) - chyba nie mozna?
    Nie wiem

    > 3) wszystkie mapki geodezyjne i uzgodnienia uzbrojenia terenu z
    energetyką,
    > gazownią itd - mozna?
    Wszystko potrzebne jest do wybudowania domu. Ja odliczam.

    > 4) wykonanie przyłącz energetycznego - wiem, ze mozna, ale energetyka
    bedzie
    > w tym roku ode mnie to przylacze odkupywac. Moge w tym roku odpisac, a w
    > przyszlym roku wpisac jako przychod?
    Ja mam fakture za "przylaczenie do sieci energetycznej". Tez sie zastanawiam
    czy mozna, ale chyba tak.

    Pozdrawiam,
    Slawek