  • 1. Data: 2006-03-14 18:33:24
    Temat: dysk, windows, drukarka
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witam

    zakupiłem dysk, windows xp, drukarkę. wszystko za kwoty około 350zł sztuka.

    szczerze mówiąc, po lekturze grupy na temat EŚT i ew. wyposażenia,
    zrobiłem się troche głupi :). postanowiłem więc zgłębic ustawę o
    podadtku od os fiz, oraz rozporządzenie o KPiR. od tego zrobiłem się
    jeszcze głupszy, wobec czego szanowni grupowicze pomozcie rozwiac troche
    wątpliwości.

    - drukarka i dysk, jako że ich wartość jest mniejsza od 1500 zł - nie
    ujmuję w ew. wyposażenia, a że mniejsza od 3500 zł - nie ujmuję w EŚT.
    czyli wpisuję żywcem do KPiR.

    - windows xp - z lektury przepisów wynika mi że skoro jest jego wartość
    mniejsza niż 3500zł, nie wpisuję go nigdzie. jednak na grupie jest
    często prezentowany pogląd że wpisuje się oprogramowanie niezależnie od
    jego wartości. dlaczego?

    p. m.

  • 2. Data: 2006-03-15 12:56:01
    Temat: Re: dysk, windows, drukarka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mvoicem wrote:

    > zakupiłem dysk, windows xp, drukarkę. wszystko za kwoty około 350zł
    > sztuka.

    Rozumiem, że to wszystko trafi do twojego komputera a nie na sprzedaż.
    Pytanie brzmi gdzie masz ten komputer? EŚT, EW, nigdzie? Dalej zakładam
    (a dlaczego by nie....), że w EŚT.

> [...]
    > nie
    > ujmuję w ew. wyposażenia, a że mniejsza od 3500 zł - nie ujmuję w EŚT.

    Nie ujmujesz ani w EŚT ani w EW, ale z całkiem innego powodu. To nie są
    samodzielne ŚT. To jest rozbudowa ŚT poniżej 3500 zł.

> [...]
    > wartość mniejsza niż 3500zł, nie wpisuję go nigdzie. jednak na grupie
    > jest często prezentowany pogląd że wpisuje się oprogramowanie

    Masz rację. A dlaczego? Bo nie wszyscy wiedzą co piszą.....

  • 3. Data: 2006-03-15 14:28:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    jureq napisał(a):

    > Rozumiem, że to wszystko trafi do twojego komputera a nie na sprzedaż.

    tak właśnie jest.

    > Pytanie brzmi gdzie masz ten komputer? EŚT, EW, nigdzie? Dalej zakładam
    > (a dlaczego by nie....), że w EŚT.

    nie, komputer jest "z dawien dawna" i nie jest wpisany nigdzie. jeżeli
    to ma też znaczenie, to osobno kupiłem dysk+windows, a osobno drukarkę.

    > Nie ujmujesz ani w EŚT ani w EW, ale z całkiem innego powodu. To nie są
    > samodzielne ŚT. To jest rozbudowa ŚT poniżej 3500 zł.

    no tak, tyle że jeżeli ja tego komputera nie wpisałem nigdzie, to on
    chyba nie jest ŚT?

    p. m.

  • 4. Data: 2006-03-16 23:01:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Mar 2006, mvoicem wrote:

    > no tak, tyle że jeżeli ja tego komputera nie wpisałem nigdzie, to on
    > chyba nie jest ŚT?

    Hasło: "nieujawnione środki trwałe". Google nie umie odmieniać, więc
    również "nieujawnionych ST" i podobnie ;)
    Gdzieś od 2003r kiedy uregulowano sprawę przychodu od sprzedaży ST IMO
    nie ma problemu - uznanie za ST nie powoduje skutku w podatku dochodowym,
    jeśli ST nie jest w ewidencji.
    Przezornie nie ruszam VATu, chcę iść spać ;)

    Fakt że dokonujesz rozbudowy lub naprawy nie zmienia faktu że
    ST pozostaje ST, natomiast jest tak iż zaklasyfikowanie do samodzielnego
    ST nie ma znaczenia jeśli coś nie jest wpisane do EST ale podlega pod
    EW.
    Po polsku - jak do kompa nie ujętego w EST kupi się monitor za 2000 zł
    i ujmie w KUP, to ten monitor nie będzie ST, komp będzie ST ale nie
    będzie w EST (skoro tak prowadzący postanowił) ale monitor wyląduje
    w EW - bo tam trafiają WSZYSTKIE "rzeczowe składniki..." ponad
    1500 zł a nie ujęte w EST :)

    Tak właśnie jest w przepisie: jak coś jest "rzeczowe" i nie jest
    *zaliczone* do ST:

    +++
    7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    działalnością, nie zaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku
    dochodowym, do środków trwałych,
    2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość
    początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-17 14:26:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hasło: "nieujawnione środki trwałe". Google nie umie odmieniać, więc
    > również "nieujawnionych ST" i podobnie ;)
    [ciach dużo mądrych słów]

    Dzięki za wykład, prawie zrozumiałem. Później w googlach się przeczyta
    ponownie :)

    W takim razie mnie męczy jeszcze ten windows. Czy ja go mam gdzieś
    wpisywać, czy "żywcem do KPiR"?

    p. m.

  • 6. Data: 2006-03-18 10:56:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, mvoicem wrote:

    > W takim razie mnie męczy jeszcze ten windows. Czy ja go mam gdzieś wpisywać,
    > czy "żywcem do KPiR"?

    Są dwa stanowiska:
    - "nie wpisywać i już"
    - "jak OEM to zaliczyć do wartości początkowej, czyli potraktować
    jak rzecz".

    O tym że podobno są stanowiska żeby *w ogóle* gdzieś wpisywać
    również tanie programy to przeczytałem w ostatnich dniach
    na grupie :), podstawy prawnej nie widzę!

    Co do traktowania "jak rzeczy" OEMów, to powiem że mój pogląd
    dryfował w miarę czytania dyskusji na grupie oraz przepisów.
    Moje pytanie wygląda tak: jak ktoś chce ujmować razem komputer
    i program, to dlaczego dolicza program do komputera a nie
    komputer do programu ?
    To komputer jest "dodatkiem" niezbędnym żeby program działał...

    Już pisałem - ostatnio programy wpisuję "żywcem w KPiR" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-18 22:04:56
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Co do traktowania "jak rzeczy" OEMów, to powiem że mój pogląd
    > dryfował w miarę czytania dyskusji na grupie oraz przepisów.

    Uważam, że oprogramowanie OEM może być użytkowane zgodnie z licencją jedynie
    na sprzęcie z którym zostało zakupione. Dlatego komputer + oprogramowanie
    OEM należy traktować jako nierozerwalną całość.

> [...]
    > komputer do programu ?
    > To komputer jest "dodatkiem" niezbędnym żeby program działał...

    Wg mnie wynika to z definicji zawartych w ustawie o pdof - art. 22a dla ST i
    art. 22b dla WNP.
    Zestaw (komputer + oprogramowanie OEM) nijak nie mieści sie w ustawowej
    definicji WNP (22b), natomiast w definicji ST (22a) - owszem.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~