  • 1. Data: 2002-11-15 20:36:33
    Temat: dzialalnosc gospodarcza, a konto bankowe...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Mam mozliwosc skorzystania z uslug firmy transportowej. Z tego co sie
    dowiedzialem, jest to dzialalnosc gospodarcza 'na ryczalcie'... Najwieksze
    jednak zdziwienie wzbudzil u mnie fakt iz firma ta nie ma obecnie konta
    bankowego... czy to mozliwe? Czy to jest zgodne z prawem i moge bez obaw
    wspolpracowac z owa firma czy tez nie?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-11-15 20:49:12
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza, a konto bankowe...
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Baton <k...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > jednak zdziwienie wzbudzil u mnie fakt iz firma ta nie ma obecnie konta
    > bankowego... czy to mozliwe? Czy to jest zgodne z prawem i moge bez obaw

    Proponuję przeczytać cały ten wątek
    http://www2.gazeta.pl/usenet/704534,27014.html?
    group=pl.soc.prawo.podatki&tid=26663
    tam była spora dyskusja kto pownien mieć a kto nie, kto musi itp. :)) a
    ztego co ja wiem to ryczałtowcy nie muszą, podatek moga płacic w kasie US a
    nie przelewem jak na KPiR. A swoja droga to ciekawy poglad że posiadanie
    konta bankowego zwiększa wiarygodność firmy ... w przypadku tego ryczałtowca
    i innych jest to raczej dowód na zdroworozsądkowe myślenie interesem jego
    zapewne małej firmy a nie interesem banku :).

    Pozdr.
    Sark

  • 3. Data: 2002-11-15 21:17:38
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Dzieki za watek, ale szczerze mowiac nie rozwial on moich watpliwosci.
    Przedewszystkim istnieja ponoc dla firm limity obrotu gotowkowego... tzn.
    powyzej jakiejs kwoty (30KEUR) rozliczenia nalezy obowiazkowo wykonywac
    poprzez bank...

    Zastanawiam sie tez co bedzie dla mnie lepsze (bezpieczniejsze): faktura
    wystawiona przez ryczaltowca platna gotowka, czy tez ta sama faktura platna
    przelewem na prywatne konto ryczaltowca...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2002-11-15 22:41:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2002, Baton wrote:

> [...]
    >+ powyzej jakiejs kwoty (30KEUR) rozliczenia nalezy obowiazkowo wykonywac

    Tak, ale limit nie dotyczy SUMY transakcji, a POJEDYNCZYCH
    transakcji. I raczej jest niższy :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-11-15 22:46:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ A swoja droga to ciekawy poglad że posiadanie
    >+ konta bankowego zwiększa wiarygodność firmy ...

    Inne takie:
    - posiadanie pieczątki
    - bycie sp.z o.o. (co najmniej, s.a. też ujdzie :>)
    ....(można dopisywać)
    Właśnie ostatnio pytałem w czym byłby lepszy jako partner
    w formie sp.z o.o., ale wniosków mi brak :]
    Chyba najlepsza byłaby komandytowo-akcyjna, przeciętnemu
    zjadaczowi buraków trudniej się połapać o co chodzi
    więc brzmienie nazwy jest "prawidłowo poważne" ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: dla "drobnych" transakcji wyrażam zrozumienie dla
    "wiarygodności tytułem posiadania telefonu stacjonarnego"
    -:)

  • 6. Data: 2002-11-15 22:49:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > PS: dla "drobnych" transakcji wyrażam zrozumienie dla
    > "wiarygodności tytułem posiadania telefonu stacjonarnego"
    > -:)

    Taki gostek z telefonem drucianym zalozyl mi kilka lat temu klime.
    Teraz nie mozna go znalezc (gostka).
    A chcialem mu dac jeszcze zarobic :-)

    Karol

  • 7. Data: 2002-11-15 23:16:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ Taki gostek z telefonem drucianym zalozyl mi kilka lat temu klime.
    >+ Teraz nie mozna go znalezc (gostka).
    >+ A chcialem mu dac jeszcze zarobic :-)

    Może po prostu padł :(
    (dotyczy również innych dobrze robiących rzemieślników :()

    Pozdrowienia, Gotfryd