  • 1. Data: 2002-11-15 18:58:34
    Temat: skład i przygotowanie do druku - na ryczałcie?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jak myślicie, czy usługi składu komputerowego i przygotowania do druku
    można świadczyć na ryczałcie?

    Będzie to pośrednio dotyczyło reklamy (PKWiU 74.40.12 - wyłaczone z
    ryczałtu), ale czy istotne jest czy składa sie książke czy ulotke
    reklamową, jeżeli sprzedaje sie usługę składu a nie usługe reklamową?

    Mam wrażenie da sie te usługi świadczyc na ryczałcie.

    Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tej dziedzinie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-11-16 08:43:46
    Temat: Re: skład i przygotowanie do druku - na
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Mam wrażenie da sie te usługi świadczyc na ryczałcie.
    >
    > Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tej dziedzinie?

    Doświadczeń osobistych nie mam ale poprzez znajomych trochę sie o to otarłewm
    a poza tym pytanie jest z gatunku "jak myslicie" więc myślę że masz rację. ja
    widzę to tak - w całym procesie tworzenie reklamy liczy sie pomysł, twórcze
    działanie, idea reklamy, rysunki, szkice (dokładnie rozpisane gdzie tekst,
    gdzie zdjęcie, jak czcionka, kolor .. ot taki scenariusz a właściwie gotowy
    projekt) podział na szpalty, kolumny itp. a więc i efekt wizualny reklamy
    (obojętnie czy to bilboard czy ulotka) powstaje w firmie tworzącej de facto
    reklamę (obojętnie sp. z o.o. czy grafik-firma jednoosobowa) i to on ma
    prawa autorskie do tego dzieła, w tej firmie/głowie powstała istota projektu.
    Następnie zleca innej firmie, świadczącej tylko usługi składu komputerowego i
    przygotowania do druku, już tylko opracownie techniczne, odwzorowanie-
    przeniesienie dzieła do komputera w celu nadania mu formy elektronicznej
    wymaganej w drukarni, zapisuje pracę np. na CDROM, klient płaci i zleca druk
    jeszcze w innej firmie zajmującej się tylko/także wydrukiem.

    I jescze kilka pytań, jezeli do takiej firmy "Usługi składu komputerowego i
    przygotowania do druku" materialy przyniesie pisarz chcący wydrukować swą
    powieść, tomik poezji to czy to oznacza że owa firma w jakimkolwiek stopniu
    współtowrzyła jego dzieło i wchodzi w ten zakres usług :) ?

    Projektant np. konstruktor, elektryk ...wykonał projekt budynku w zakresie
    swojej branży na klace w ołówku a następnie zleca innej firmie wykreślenie
    projektu w tuszu czy to oznacza że prowadzi usługi projektowania
    budowlanego ? (następnym razem przyniesie jej swoją pracę jaiś mechanik,
    stoczniowiec, student architektury co si nie wyrabia z projektem czy
    informatyk ze schematem ideowym/logicznym do pracy dyplomowej a kreślaraka
    tylko kreśli.

    Sark

  • 3. Data: 2002-11-16 19:03:17
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    > swojej branży na klace w ołówku a następnie zleca innej firmie wykreślenie
    > projektu w tuszu czy to oznacza że prowadzi usługi projektowania
    > budowlanego ? (...)
    a firmie "Usługi składu komputerowego i przygotowania do druku" zleci
    wykonanie składu komputerowego opisu technicznego do ww projektów (sam
    dostarcza tekst napisany odręcznie na kartce papieru lub na dyskietce -
    obojętne- oraz gotowe rysunki/wykresy, zdjęcia z ekspertyzy obiektu, na
    papierze lub na dyskietce oraz projekt koncepcję gdzie ma się znaleźć każdy
    element to czy ta firma wchodzi w jakikolwiek sposób w usługi projektowania
    budowlanego (a niech sobie jeszcze zażyczy wydrukowanie, w tej samej firmie,
    tych opisów i oprawienie w teczki, to i tak to nic nie zmieni w zakresie
    usług firm "Usługi składu ..)

    Sark