  • 1. Data: 2002-11-15 18:25:22
    Temat: spóźnienie ZUS - jak płacić "karę"
    Od: "Karol Kaktolski" <k...@i...pl>

    Witam,
    dzisiaj 15-ty a zapomniałem puścić przelewy do ZUS-u. Mam pytanko - wg
    jakiej stopy liczyć odsetki za zwłokę (przykład: składka 100 zł, zamiast
    15-go przelew pójdzie 18-go, ile wyliczyć odsetek?) i czy można to puścić na
    jednym przelewie z kwotą podstawową?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-15 19:29:04
    Temat: Re: spóźnienie ZUS - jak płacić "karę"
    Od: "br0nek" <b...@p...onet.pl>

    a dostałeś jakieś pisemko?
    od roku wpłacam chorobowe zawsze pare dni po terminie...

  • 3. Data: 2002-11-15 19:51:36
    Od: "Karol Kaktolski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "br0nek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a dostałeś jakieś pisemko?
    > od roku wpłacam chorobowe zawsze pare dni po terminie...

    Nie dostałem, ale nie chciałbym za 5 lat dostać pisemka o odsetkach za
    właśnie 5 lat do zapłacenia. Słyszałem, że od najmniejszych to ściągają
    zaległe grosiki zażarcie, nie tak jak od Ursusa i innych PKP ;)

  • 4. Data: 2002-11-15 20:41:52
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    > 15-go przelew pójdzie 18-go, ile wyliczyć odsetek?) i czy można to puścić
    To beda pomijalne grosze. Ale mozesz sobie wyliczyc kalkulatorem on-line na
    stronie www.gazetaprawna.infor.pl. Ja zwykle dodaje do kwoty naleznej i
    czesc - nie bylo do tej pory reakcji ze strony ZUS, a robie to czesto.
    WSm

  • 5. Data: 2002-11-15 21:14:06
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    > a dostałeś jakieś pisemko?
    > od roku wpłacam chorobowe zawsze pare dni po terminie...

    po co wpłacasz ??? przecież już nie masz ubezpieczenia chorobowego...
    (chyba, że miałeś na myśli zdrowotne ?)

    > Użytkownik "Karol Kaktolski" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > na

    19% w skali roku czyli 0,16 zł, wpłacasz razem...
    jeżeli masz ubezpieczenie chorobowe to wystąp o przywrócenie terminu
    (bo na mocy ustawy już zostało rozwiązane...)

    pozdrawiam - Darek SP2BZW

  • 6. Data: 2002-11-15 22:12:52
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl> wrote in message

    > 19% w skali roku czyli 0,16 zł, wpłacasz razem...
    > jeżeli masz ubezpieczenie chorobowe to wystąp o przywrócenie terminu
    > (bo na mocy ustawy już zostało rozwiązane...)
    >
    > pozdrawiam - Darek SP2BZW

    A czy nie jest tak, ze "odsetek do wysokosci 2,00 pln nie pobiera sie" ? Bo
    przy VAT tak wlasnie jest.

    marekz

  • 7. Data: 2002-11-15 22:53:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2002, MarekZ wrote:
    >+ "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl> wrote in message
    [...]
    >+ > 19% w skali roku czyli 0,16 zł, wpłacasz razem...
    [...]
    >+ A czy nie jest tak, ze "odsetek do wysokosci 2,00 pln nie pobiera sie" ? Bo
    >+ przy VAT tak wlasnie jest.

    ...bo do podatku ustawodawcy chciało się zrobić taki dopisek.
    Ale ZUS nie podlega pod Ordynację, AFAIK :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-11-16 10:42:53
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > 19% w skali roku czyli 0,16 zł, wpłacasz
    razem...
    > jeżeli masz ubezpieczenie chorobowe to wystąp o
    przywrócenie terminu
    > (bo na mocy ustawy już zostało rozwiązane...)

    Czyli przywrócenie terminu dotyczy tylko (w razie
    czego) ubezp. chorobowego a w przypadku opóźnień
    związanych z ub. zdrowotnym i spolecznym do
    uregulowania jest tylko kwestia odsetek ?

    Pozdr.
    Sark

  • 9. Data: 2002-11-16 18:17:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Nov 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ Czyli przywrócenie terminu dotyczy tylko (w razie
    >+ czego) ubezp. chorobowego a w przypadku opóźnień
    >+ związanych z ub. zdrowotnym i spolecznym do
    >+ uregulowania jest tylko kwestia odsetek ?

    wKF: ubezp. chorobowe jest wpłacane razem ze społecznym
    (jako składnik) :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-11-16 18:58:15
    Temat: Re: spóźnienie ZUS - jak płacić
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > wKF: ubezp. chorobowe jest wpłacane razem ze społecznym
    > (jako składnik) :)

    Jasne, chyba tylko dlatego że dobrowolne to wydało mi sie przez moment że
    jest wydzielone i pomyliłem ze składka na Fundusz Pracy
    THX :)

    Pozdr.
    Sark