  • 1. Data: 2005-08-28 00:28:49
    Temat: dzialalnosc uslugowa w unii
    Od: Sylwia <sylwia.s@[NOSPAM]gmx.at>

    Witam!
    Nie jestem pewna wiec moze ktos mnie utwierdzi :)
    Gdy moja firma uslugowa zarejestrowana w Polsce (Zryczaltowany VAT)
    chcialaby poszerzyc dzialalnosc na kraje uni (np Austria) bedzie musiala
    odprowadzac tamtejszy podatek, czyli USt, czy tylko ryczalt w Polsce?
    Lopatologicznie: wystawiam rachunek na np.1000eu netto. I co dalej z
    podatkami? 200 dla Austrii, ryczalt w Polsce i dochodowy w Polsce? Czy
    biore sobie tylko 1000, jade do Polski i tam place tylko ryczalt i dochod?

    pozdrawiam, Sylwia

  • 2. Data: 2005-08-29 10:30:40
    Temat: Re: dzialalnosc uslugowa w unii
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, Sylwia wrote:

> [...]
    > podatkami? 200 dla Austrii, ryczalt w Polsce i dochodowy w Polsce? Czy biore
    > sobie tylko 1000, jade do Polski i tam place tylko ryczalt i dochod?

    Można na 100% przyjąć że ani tak, ani tak.

    Niemal na pewno mamy z Austrią umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania
    i to z owej umowy będzie wynikało:
    - czy i jakie *zaliczki* na podatek płacisz w Austrii
    - czy rozliczasz podatek w Austrii
    - czy i jak wynik rozliczenia wpływa na wysokość podatku do zapłacenia
    w Polsce. Ustawa (polska) o podatku dochodowym zawiera "regulację
    ogólną" - ale umowa m-narodowa może ustanawiać inaczej !
    Jak się domyślasz masz małe szanse na znalezienie ad hoc szpeca od
    podatków w Albanii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji... bo do
    tego sprowadza się problem (że "z każdym krajem może być inaczej").
    Będzie go trzeba poszukać (tego szpeca) i co gorsza obawiam się że
    jak kogoś takiego znajdziesz to będzie człowiekiem który z wiedzy
    o podatkach w Austrii żyje ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, nijak nie będący podatkologiem oprócz