  • 1. Data: 2003-02-24 17:36:57
    Temat: eksport czy nie eksport?
    Od: "Slawek" <s...@w...pl>

    Witam!

    Probuje znalezc odpowiedz na pytanie: czy prowadzac dzialalnosc gospodarcza
    i wykonujac dla zagranicznego kontrahenta rozbudowy oprogramowania bedacego
    wlasnoscia kontrahenta, moge skorzystac z preferencyjnej, zerowej stawki
    vat? Rozbudowa oprogramowania jest prowadzona w wiekszosci na terenie
    Polski, niewielka ilosc czasu (10-20%) spedzam u kontrahenta (Niemcy).
    O ile sie orientuje opisana przeze mnie dzialalnosc nie jest eksportem uslug
    w rozumieniu przepisow. Czy jest jednak jakis sposob, w miare legalny :), na
    skorzystanie z zerowej stawki vat w takiej sytuacji?

    Dzieki za wszelka pomoc

    Slawek

  • 2. Data: 2003-02-24 18:11:12
    Temat: Re: eksport czy nie eksport?
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    na
    > skorzystanie z zerowej stawki vat w takiej sytuacji?

    Rozporzadzenie do VAT
    . Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się do:

    1) sprzedaży towarów do wolnych obszarów celnych ustanowionych:

    a) na terenie lotniczego, morskiego lub rzecznego przejścia granicznego,
    przeznaczonych do odsprzedaży podróżnym,

    b) na terenach portów morskich, w tym także w celu ich kompletacji,
    pakowania lub formowania przesyłek zbiorowych transportowanych do odbiorcy
    poza polskim obszarem celnym przy wykorzystaniu transportu morskiego,

    2) usług:

    a) polegających na przesyłaniu energii elektrycznej przez terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej (tranzyt),

    b) świadczonych na podstawie umowy maklerskiej, agencyjnej, zlecenia,
    pośrednictwa lub komisu, dotyczących towarów eksportowanych,

    c) projektowania budowlanego, technologicznego i urbanistycznego, w zakresie
    rzeczoznawstwa, usług prawniczych świadczonych przez notariuszy, adwokatów i
    radców prawnych,

    d) reklamowych,

    e) księgowych i innych podobnych usług, jak również usług przetwarzania
    danych i dostarczania informacji,

    f) dostarczania (oddelegowania) personelu,

    g) agentów działających w imieniu i na rachunek innej osoby, związanych z
    wykonywaniem usług wymienionych pod lit. b)-f).

    2. Przepisy ust. 1 pkt 2 lit. b)-g) stosuje się w przypadku, gdy:

    1) usługa jest świadczona na rzecz nierezydentów, nie będących podatnikami,

    2) efekt wykonanej usługi będzie wykorzystywany poza granicą
    Rzeczypospolitej Polskiej,

    3) podatnik posiada dowód, iż należność za wykonaną usługę została zapłacona
    i przekazana na rachunek bankowy podatnika w banku krajowym w terminie 90
    dni od dnia wykonania usługi.

    3. Przepis ust. 2 pkt 2 nie dotyczy usług, o których mowa w ust. 1 pkt 2
    lit. c) i e).

    4. Jeżeli nie został spełniony warunek, o którym mowa w ust. 2 pkt 3,
    podatnik nie wykazuje obrotu z tego tytułu za dany miesiąc; obrót ten
    wykazuje się w miesiącu, w którym warunek ten został spełniony, nie później
    jednak niż przed upływem 90 dni od daty wykonania usługi. W razie
    niespełnienia warunku określonego w ust. 2 pkt 3, mają zastosowanie stawki
    właściwe dla sprzedaży tych usług w kraju. Spełnienie warunków, o których
    mowa w ust. 2 pkt 3, także po upływie tego terminu uprawnia podatnika do
    dokonania korekty podatku należnego.