  • 1. Data: 2006-03-29 09:34:21
    Temat: ewidencja srodków trwalych
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    jakie są kryteria wpisów do tej ewidencji?
    wiem, że wartość danej rzeczy powyżej 1500PLN i musi ona być urzytkowana
    dłużej niż rok.
    spotkałem się natomiast z interpretacją, że do EWT wpisuje się tylko to co
    amortyzujemy, czyli powyżej wartości 3500PLN
    jak to dokładnie jest??
    może ktoś wyjaśnić??
    mirek

  • 2. Data: 2006-03-29 10:43:17
    Temat: Re: ewidencja srodków trwalych
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mirek wrote:

    > jakie są kryteria wpisów do tej ewidencji?
    > wiem, że wartość danej rzeczy powyżej 1500PLN

    Nie ma takiego warunku

    > i musi ona być
    > urzytkowana dłużej niż rok.

    Tak.

    > spotkałem się natomiast z interpretacją, że do EWT wpisuje się tylko
    > to co amortyzujemy, czyli powyżej wartości 3500PLN

    Amortuyzować możemy nawet młotek za 5 zł. Jeśli chcemy.

    > jak to dokładnie jest??
    > może ktoś wyjaśnić??

    X > 3500 Wpis do EŚT i amortyzacja miesięczna (kwartalna lub roczna)

    1500 < X < 3500 Wpis do EŚT i amortyzacja miesięczna (kwartalna lub
    roczna) lub amortyzacja jednorazowa
    albo
    wpis do ewidencji wyposażenia i bezpośrednio w koszty

    X < 1500 Wpis do EŚT i amortyzacja miesięczna (kwartalna lub roczna)
    lub amortyzacja jednorazowa
    lub
    bezpośrednio w koszty

    Sprawdż sobie sam co jest gdy zamiast "<" lub ">" jest "=".

  • 3. Data: 2006-03-30 07:13:56
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    > Nie ma takiego warunku

    > Tak.

    > Amortuyzować możemy nawet młotek za 5 zł. Jeśli chcemy.

    > X > 3500 Wpis do EŚT i amortyzacja miesięczna (kwartalna lub roczna) - TO
    JEST DLA MNIE ZROZUMIAŁE

    > 1500 < X < 3500 Wpis do EŚT i amortyzacja miesięczna (kwartalna lub - TO
    JEST DLA MNIE ZROZUMIAŁE
    > roczna) lub amortyzacja jednorazowa
    > albo
    > wpis do ewidencji wyposażenia i bezpośrednio w koszty - A JEŚLI
    UŻYTKUJĘ DŁUŻEJ NIŻ ROK TO JUŻ CHYBA DO EŚT?

    > X < 1500 Wpis do EŚT i amortyzacja miesięczna (kwartalna lub roczna) - TO
    JEST DLA MNIE ZROZUMIAŁE
    > lub amortyzacja jednorazowa
    > lub
    > bezpośrednio w koszty - JAK BEZPOŚREDNIO W KOSZTY, CZY
    TO NIE TO SAMO CO AMORT.JEDNORAZOWA?

  • 4. Data: 2006-03-30 08:46:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mirek wrote:

    > UŻYTKUJĘ DŁUŻEJ NIŻ ROK TO JUŻ CHYBA DO EŚT?

    Przy X<3500 nie masz obowiązku wpisywania do EŚT. Ale jeśli nie
    wpisałeś do EŚT i X>1500, to musisz wpisać do EW. W pewnych wypadkach
    lepiej jednak dobrowolnie wpisać do EŚT zamiast do EW. Np. gdy
    przewidujesz, że może kiedyś zrobisz rozbudowę o wartości ponad 3500.

    > TO NIE TO SAMO CO AMORT.JEDNORAZOWA?

    Nie, to nie to samo. Traktujesz to tak jak np papier do drukarki. Jak
    pisałem wyżej X<3500 => nie ma obowiązku wpisu do EŚT i tym samym
    amortyzacji, X<1500 => nie ma obowiązku wpisu do EW.

    Sorry, jeśli wcześniej odpowiedź poszła na priv zamiast na grupę.

  • 5. Data: 2006-04-12 20:13:15
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

> [...]
    > amortyzacji, X<1500 => nie ma obowiązku wpisu do EW.
    >
    > Sorry, jeśli wcześniej odpowiedź poszła na priv zamiast na grupę.

    a jak jest ze zwrotem zaplaconego VATu (np kiedy kupuje laptoka za 2000zl
    albo mlotek za 10zl) -
    a) ksieguje w kpir jako koszt prowadz. DG
    b) wpisuje do EST i amortyzuje jednorazowo
    czy w obu przypadkach US zwraca mi zaplacony VAT na rachunek bankowy czy
    tylko w b)?

  • 6. Data: 2006-04-13 06:23:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dr wrote:

> [...]
    > b) wpisuje do EST i amortyzuje jednorazowo
    > czy w obu przypadkach US zwraca mi zaplacony VAT na rachunek bankowy

    W ustawie VAT jest mowa o *zaliczonych* do środków trwałych lub WNiP.
    Zaliczenie odbywa sie poprzez wpis do EŚT. Więc zwrot tylko w wypadku b.