  • 11. Data: 2002-05-23 22:04:50
    Temat: Re: faktura bez paragonu?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 12:26:29 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Mylisz dwie sprawy. Sprzedawca ma obowiązek wystawic fakturę w ciągu 7
    >dni, jeżeli akurat ta sprzedaż musi być udokumentowana fakturą, bez
    >względu na to, czego sobie życzy klient.

    A właśnie, możesz podać takie przypadki, czy to dłuuga lista? Chodzi
    mi o to, kiedy mam obowiązek wystawić FV bezwarunkowo.

    >Może kupowałeś na firmę? Wtedy takie działanie jest dopuszczalne,
    >chociaż nabicie na kase nie jest błędem.

    O ja głupia cipa... No faktycznie, przecież na firmę... Ech, człowiek
    czasami nie widzi najprostrzych rozwiązań :-)

    Dzięki za obszerne wyjaśnienia.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2002-05-24 20:15:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 May 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > zwykły hadel w sklepie. I tu moim zdaniem nie ma mowy o wystawieniu
    >+ > faktury
    >+ > po 7 dniu od sprzedaży.
    >+
    >+ A co, poza niezyczliwoscia sprzedajacego, przeszkadza w wystawieniu faktury
    >+ po uplywie 7 dni?

    Coś podejrzewam że zaraz wyciągniesz asa z rękawa :) ale czytając
    Sławka miałbym na myśli art.3.4 ost. o VAT:
    ++++
    4. Jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    ----

    Rzeczywiście, namieszane: skoro wydano paragon to obowiązek powstał
    (więc niby ten punkt nie ma zastosowania), a z drugiej strony widać
    że skoro "powinna być faktura" to jeszcze nie było obowiązku
    podatkowego (pomimo paragonu)...
    Ech... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd