  • 11. Data: 2006-05-20 12:51:39
    Temat: Re: help uslug budowlane za w unii
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: e4mir3$rf2$...@n...news.tpi.pl,
    Maddy <m...@e...com.pl> napisal:

    > Ciach, wszytko pięknie ale w ustawie nie ma definicji "usług
    > związanych z nieruchomościami" a skoro nie ma to obowiązuje definicja
    > z PKWiU. A tutaj owe usługi nie mają nic wspólnego z usługami
    > budowlanymi.
    >
    > Usługi związane z nieruchomościami to sekcja K dział 70 a usługi i
    > roboty budowlane (a takie byłyby wykonywane, nie nadzór, nie
    > projektowanie, nic z tych rzeczy, czyste wykonawstwo) to sekcja F
    > dział 45 - jedno z drugim zupełni nie powiązane.

    Wedlug interpretacji US jednak powiazane...

    http://www.vat.pl/pages/i/1205.php

    Urząd Skarbowy w Płocku, 1419/UPO-443-152/05/DC
    Usługi remontowo-budowlane stanowią usługi związane z nieruchomościami i
    podlegają opodatkowaniu w kraju, gdzie nieruchomość się znajduje. Dla
    udokumentowania świadczenia usług remontowo-budowlanych nieruchomości
    połozonej poza terytorium Polski nalezy wystawić fakturę VAT, która nie
    zawiera stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności wraz z podatkiem.

    Drugi Urząd Skarbowy w Toruniu, PP/443-39/05
    Miejscem świadczenia usług usług remontowych w obiektach mieszkalnych
    położonych na terenie Francji, na rzecz osób fizycznych zarówno prowadzących
    działalność, jak i nie prowadzących działalności gospodarczej jest miejsce
    gdzie znajduje się nieruchomość.

> [...]
    > parcele), (b) usługi związane z zagospodarowaniem i sprzedażą
    > nieruchomości niemieszkalnych,
    > (c) kupno i sprzedaż posiadanych na własność lub dzierżawionych
    > terenów, budynków mieszkalnych, budynków niemieszkalnych i innych
    > nieruchomości, (d) wynajem lub dzierżawę własnej nieruchomości,
    > (e) usługi pośrednictwa w sprzedaży budynków mieszkalnych i
    > niemieszkalnych włącznie z gruntem, terenów pod zabudowę mieszkalną i
    > niemieszkalną,
    > (f) usługi zarządzania (administrowania) nieruchomościami
    > mieszkalnymi i niemieszkalnymi (włącznie z usługami w zakresie

    A gdzie by tu wcisnac sprzatanie?

    Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie, PP/443-63-32/GK/05
    Usługi polegające na sprzątaniu i czyszczeniu obiektów (hoteli) znajdujących
    się poza terytorium Polski, podlegają opodatkowaniu wyłącznie w kraju
    położenia danej nieruchomości.

    > Tak więc ten przepis w ogóle nie dotyczy robót budowlanych. Chyba że
    > przyjmiemy że ustawodawca używa określenia "usługi związane z
    > nieruchomościami" w innym znaczeniu niż jest to zapisane w PKWiU. Tyle
    > że wtedy powinna być w ustawie definicja. Ja jej nie znalazłam.
    > Albo właśnie odkryliśmy olbrzymia lukę w ustawie o PTU albo ta druga
    > interpretacja kupy sie nie trzyma. Zauważ, że w pierwszej nie ma
    > słowa o usługach budowlanych.

    Ale USy w swoich interpretacjach na czyms sie opieraja. Nie znam sie az tak
    dobrze na podatkach, zeby kwestionowac te interpretacje, choc oczywiscie
    istnieje mozliwosc ze sa one bledne.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc