  • 1. Data: 2005-06-07 13:13:00
    Temat: import - ksiegowanie
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Czy mógłby ktos zweryfikować ksiegowani importu towarów przy ponizszych
    zalozeniach:
    - zakup towarów w USA 12.05.2005 udokumentowany faktura w USD z dn.
    12.05.2005
    - wyciąg bankowy potwierdzający zapłatę z dn. 16.05.2005
    - SAD z dn. 16.05.2005 dostarczony razem z towarem w dn. 19.05.2005
    - zaplacony vat = 3681,50 (17.05.2005)
    - cło z sadu = 887,50
    - wartosc towaru z sadu = 15846,00

    ksiegowanie w vat;
    - naliczony 19.05.2005 - 3681,50
    (i nic wiecej w vacie nie robie bo nalezny byl zaplacony w Urzezie celnym?)

    ksiegowanie w kpir:
    - pod data wystawienia faktury tj. 12.05.2005 stosując średni kurs NBP z
    dn. zarachowania (12.05.205) - kol. 10

    - obliczam róznice kursowe:
    1. kwota z faktury razy średni kurs NBP z dn. zarachowania
    2. kwota z faktury razy kurs banku z ktorego usług korzystaliśmy z dn.
    zapłaty (z wyciągu)

    dodatnie lub ujemne różnice kursowe wpisuje w kpir w kol. 14 (?)

    czy robie to prawidłowo?

    I jeszcze 2 kwestie:
    1. towar byl dostarczany poczta kuierska i oni zajmowali sie
    odprawa.Wystwaili nam fakture za wykonanie przelewu na konto izby
    celnej. Co z nia robie? Ksieguję w kpir w kol. 11 i naliczam vat?

    2. na fakturze od kontrahenta zagranicznego (tej na podstawie ktorej byl
    robiony SAD) jest pozycja: transport. Nie została ona ujeta przez
    sporządzającego SAD (zupełnie ja pominieto). Co mam z ta pozycja zrobić?
    Naliczyć należny i naliczony vat w maju? Pominąc w vacie i tylko ujac w
    kol. 11 w kpir?