  • 1. Data: 2006-10-14 14:49:52
    Temat: jak odliczac koszty ekspl.samochodu?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    jesli samochod kupiony na mnie jako osobe fiz, to czy moge odliczac koszty
    benzyny, przegladu ze swojej firmy?

  • 2. Data: 2006-10-14 18:52:57
    Temat: Re: jak odliczac koszty ekspl.samochodu?
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > jesli samochod kupiony na mnie jako osobe fiz, to czy moge odliczac koszty
    > benzyny, przegladu ze swojej firmy?

    Sprecyzuj pytanie, jaki smochód?, czy używasz go na potrzeby firmy?
    Pozdrawiam Areta

  • 3. Data: 2006-10-15 10:05:39
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sprecyzuj pytanie, jaki smochód?, czy używasz go na potrzeby firmy?

    firma to doradztwo ubezpieczeniowe, samochod osobowy, sluzy m. in. do
    przemieszczania sie miedzy klientami:)

  • 4. Data: 2006-10-16 10:00:42
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > firma to doradztwo ubezpieczeniowe, samochod osobowy, sluzy m. in. do
    > przemieszczania sie miedzy klientami:)

    Zaprowadzasz "Ewidencję przebiegu pojazdu i kosztów eksploatacji samochodu" i
    poniesione wydatki księgujesz w koszty. Pozdrawiam Areta

  • 5. Data: 2006-10-16 18:31:15
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    > Zaprowadzasz "Ewidencję przebiegu pojazdu i kosztów eksploatacji
    > samochodu" i
    > poniesione wydatki księgujesz w koszty. Pozdrawiam Areta

    dziekuje ci bardzo za odpowiedz! mam jeszcze 2 pytania:

    1. czy wstecz mozna zrobic korekte kosztow samochodu? jesli tak, to ile
    wstecz?
    2. a czy jest taka mozliwosc, ze ja mam firme, a samochod jest na meza (nie
    mamy intercyzy) - to ja moge odliczac koszty eksploatacji samochodu? pani w
    us na gebe powiedziala nam, ze nie, ale na logikie to powinna byc taka
    mozliwosc?

  • 6. Data: 2006-10-16 19:29:15
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > 1. czy wstecz mozna zrobic korekte kosztow samochodu? jesli tak, to ile
    > wstecz?
    Nie musisz robić korekty kosztów, tylko zaksięgować poniesione wydatki na
    eksploatację za ten rok np w m-cu wrześniu , czyli za 9 m-cy tego roku.Twoja
    "strata",że płaciłaś większe zaliczki.

> [...]
    > mozliwosc?
    > Zróbcie umowę użyczenia pojazdu. A może jeszcze lepiej, wystosuj zapytanie do
    US, odpowiedź bedzie dla Ciebie wiążąca w razie kontroli. Pozdrawiam Areta

  • 7. Data: 2006-10-16 19:52:51
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    > Nie musisz robić korekty kosztów, tylko zaksięgować poniesione wydatki na
    > eksploatację za ten rok np w m-cu wrześniu , czyli za 9 m-cy tego
    > roku.Twoja
    > "strata",że płaciłaś większe zaliczki.

    no tak, ale nie bralam faktur, to guzik z tego, bo o fre to mozna chyba 2
    tygodnie wstecz wystapic. a ta ewidencja o ktorej piszesz, to jakis druk,
    ktory mozna zakupic?

    > US, odpowiedź bedzie dla Ciebie wiążąca w razie kontroli. Pozdrawiam Areta

    wystosujemy - dzieki za sugestie. choc jak znam zycie, to us wymysli, ze to
    moj zarobek i kaze placic podatek za to uzyczenie:(

  • 8. Data: 2006-10-17 06:28:00
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Aretkka napisał:

> [...]

    samochód jak rozumiem jest wasz, tylko na męża zarejestrowany?

    pani w

    jeżeli jak wyżej, to tki sam samochód twój jak i męża, a pani w US sie
    pomyliła

    jeżeli samochód jest wspólnotą małżeńską, to raczej truno użyczać sobie
    samemu swoją własność

    A może jeszcze lepiej, wystosuj zapytanie do

    > US, odpowiedź bedzie dla Ciebie wiążąca w razie kontroli.

    interpretacja jest wiążąca dla urzędu, a ty masz prawo zrobić co uznasz
    za stosowne

  • 9. Data: 2006-10-17 08:23:43
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > no tak, ale nie bralam faktur, to guzik z tego, bo o fre to mozna chyba 2
    > tygodnie wstecz wystapic. a ta ewidencja o ktorej piszesz, to jakis druk,
    > ktory mozna zakupic?
    "Ewidencja przebiegu....., to taka książeczka, kosztuje kilka złotówek. Jeśli
    nie zbierałaś faktur, to klops, nie ujmiesz w koszty poniesionych wydatków.
    Żeby wstecz sprzedawca wystawił F-rę musisz mu okazać paragon, jako dowód
    sprzedazy w tym miejscu.

    > wystosujemy - dzieki za sugestie. choc jak znam zycie, to us wymysli, ze to
    > moj zarobek i kaze placic podatek za to uzyczenie:(
    Tak na skróty myslowe, użyczenie, to taki twór, że jeśli uzycza się członkom
    rodziny , to właśnie nieodpłatnie. No chyba, że urzędnik skarbowy będzie miał
    wątpliwość, czy małżonek to członek rodziny ;-)) Pozdrawiam Areta

  • 10. Data: 2006-10-17 08:33:43
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > za stosowne
    >

    > No tak, kazdy ma jakieś prawa....Zakładam, że odpowiedź z US na zapytanie,
    będzie po mysli zainteresowanej.Pozdrawiam Areta