  • 1. Data: 2005-03-05 13:58:24
    Temat: jak rozliczac odszkodowanie?
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    witam
    ugoda z pracodawca i wyplata w lutym 500zl odszkodowania tytulem
    niewyplaconych nadgodzin i innych roszczen - podpisalem ugodne a pracodawca
    dal mi 500zl oraz rachunek potwierdzjacy do podpisania.
    skonczylem prace w grydniu a w lutym dostalem odszkodowanie..
    zadnego pit-11 nie dostalem od nich bo nie pracowalem juz ale co z tym
    odskzodowaniem?
    czy mam to uwzglednic w rozliczeiu rocznym, jako co?
    czy pracodawca nie powinien odprowadzic z tego tytulu sklade?

    pozdr i dziekuje

  • 2. Data: 2005-03-05 15:41:32
    Temat: Re: jak rozliczac odszkodowanie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news.tpi.pl wrote:
> [...]
    > czy mam to uwzglednic w rozliczeiu rocznym, jako co?
    > czy pracodawca nie powinien odprowadzic z tego tytulu sklade?

    luty 2004, czy luty 2005?
    poczytaj sobie updof, pewne rodzaje odszkodowań nie podlegają
    opodatkowaniu. Może to dlatego. Ale w tej chwili nie chce mi się szukać,
    które.

  • 3. Data: 2005-03-05 22:07:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2005, witek wrote:

> [...]
    > + poczytaj sobie updof, pewne rodzaje odszkodowań nie podlegają opodatkowaniu.
    > + Może to dlatego. Ale w tej chwili nie chce mi się szukać, które.

    ...IMO to jest odszkodowanie wyłączone ze zwolnienia.

    ++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli [...]
    z wyjątkiem:
    a) określonych w prawie pracy odpraw i odszkodowań z tytułu skrócenia
    okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
    g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)