  • 1. Data: 2004-04-04 22:16:51
    Temat: jak rozliczyc takie faktury
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    mam taka sytuacje: Kupilem samochod z homologacja za x zl, uzywany, od
    komisu ze stawka zw. bo nalezal do osoby fiz., wprowadzilem go do ew.
    srodkow trwalych, nastepnego dnia zalozylem gaz za 4000 zl netto+ 22% vat,
    niestety po tygodniu mialem stluczke i naprawa kosztowala mnie 6000 netto +
    22% vat, samochod bez ac

    Od czego moge odliczyc vat? co moge uznac za koszt jednorazowy? jaka wartosc
    po zalozeniu gazu i naprawie przyjac do amortyzacji?

    Z gory dziekuje za pomoc

    Chris

  • 2. Data: 2004-04-05 12:15:11
    Temat: Re: jak rozliczyc takie faktury
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "CHRIS" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niestety po tygodniu mialem stluczke i naprawa kosztowala mnie 6000 netto

    założenie gazu za 4000 netto - podniesienie wartości środka trwałego
    (modernizacja)
    wejdzie Ci w koszty amortyzacją, możesz odliczyć VAT

    stłuczka:
    nie masz ac =>
    => nie możesz wrzucić w koszty wydatków na naprawy powypadkowe =>
    => nie możesz od nich odliczyć VAT
    (patrz w art 23 ust.1 updf i art 25 ustawy vat)

    pozdrawiam
    KTP