  • 1. Data: 2004-04-04 18:47:32
    Temat: zakup w koszty
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam
    Na koniec roku na moim "magazynie" zostało kilka rzeczy, które były kiedyś w
    pozycji zakup w kpir. Jednak pomimo, że nie zostały sprzedane i szans na
    sprzedaż już nie ma zacząłem ich używać.
    Czy trzeba to jakoś zapisać w kpir, czy po prostu nic nie robić z tym?
    Zostały rzeczy za kwotę 735 zł. (jeżeli ma to znaczenie). rzeczy były
    kupowane przez cały rok i wyszły przy inwentaryzacji, że są na stanie.
    W sumie dla wysokości podatku nie ma znaczenia czy ja coś wykażę w pozycji
    zakup czy w pozycji pozostałe wydatki.
    No chyba, że ma to jakies znaczenie?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2004-04-04 23:18:25
    Temat: Re: zakup w koszty
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c4pl87$2h2$1@news.onet.pl...
> [...]
    > pozycji zakup w kpir. Jednak pomimo, że nie zostały sprzedane i szans na
    > sprzedaż już nie ma zacząłem ich używać.

    :) raczej nie "pomimo" a "dlatego"

    > Czy trzeba to jakoś zapisać w kpir, czy po prostu nic nie robić z tym?

    Zdecydowanie zrobić !
    Przeksięgowac z towarów ( zapis z minusem) na pozostałe wydatki, jesli
    używasz dla celów związanych z DG ( dowodem wewnetrznym )
    lub wyksięgowac z towarów i wystawić fakturę VAT wewnetrzną (uwzględnioną w
    VAT-7), jesli towary poszły na cele nie związane z DG.

> [...]
    > kupowane przez cały rok i wyszły przy inwentaryzacji, że są na stanie.
    > W sumie dla wysokości podatku nie ma znaczenia czy ja coś wykażę w pozycji

    Ale marża handlowa dostaje w łeb a USy lubią ją liczyć.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2004-04-05 02:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Apr 2004, PawełJ wrote:

> [...]
    >+ sprzedaż już nie ma zacząłem ich używać.
    >+ Czy trzeba to jakoś zapisać w kpir, czy po prostu nic nie robić z tym?

    Zapisać. Przeksięgować :)
    Wpisujesz: "przeznaczenie na cele wewnętrzne" albo jakąś inną równie
    czytelną :) formułkę, w kolumnie "zakup towarów" wpisujesz z minusem,
    w kolumnie "koszty inne" wpisujesz z plusem.
    Wszystko gra i buczy...

    >+ No chyba, że ma to jakies znaczenie?

    Właśnie takie, że towary handlowe przy remanencie liczy się jako "twój
    majątek" do przychodu tak jakby to była wartość faktury sprzedaży :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-05 05:04:21
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > czytelną :) formułkę, w kolumnie "zakup towarów" wpisujesz z minusem,
    > w kolumnie "koszty inne" wpisujesz z plusem.

    Dzięki. Tak tez zrobię.

    pozdrawiam
    --
    PawełJ