  • 1. Data: 2005-01-11 17:54:26
    Temat: jak to się robi?
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Witam
    Mam działalność gospodarczą zarejestrowaną w swoim mieszkaniu. Jestem
    płatnikiem VAT.
    Zmieniłem abonenta telefonu z osoby fizycznej (do tej pory telefon był na
    żonę) na moją działalność.
    W przyszłym miesiącu faktura powinna przyść na firmę. Z tago telefonu
    korzstam jako firma oraz prywatnie, jest również neostrada.W jaki sposób
    odjąć VAT z faktury za telefon żeby się US nie przyczepił,że telefon używany
    jest w celach prywatnych w mieszkaniu.Może trzeba stosować jakiś procent
    ale z kolei jak to dokumentować jak faktura z TP jest jedna.
    Podobnie jest również z energią elektryczą ,też chyba mógłbym część VATu
    odjąć?

    Witek.

  • 2. Data: 2005-01-12 08:39:18
    Temat: Re: jak to się robi?
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale z kolei jak to dokumentować jak faktura z TP jest jedna.
    > Podobnie jest również z energią elektryczą ,też chyba mógłbym część

    1/
    telefon w kosztach = billing i odjęcie rozmów z prywatnych rozmów netto
    plus VAT / można na oko ale jak pomylisz się będziesz miał problem /
    2/
    wszelkie koszty związane z lokalem według zadeklarowanej
    proporcji -trzeba stworzyć notę księgową w formie oświadczenia że dla
    prowadzenia działalności gospodarczej wykorzystuje się np. pokój czy
    powierzchnię w metrach co stanowi do ogólnej powierzchni lokalu taki a
    taki procent i stanowi on podstawę do ujęcia w rozliczeniu wszelkich
    kosztów związanych z eksploatacją lokalu w którym prowadzi się DG -w
    ten sposób proporcjonalnie rozliczasz energię elektryczną ,czynsz .
    robisz to na podstawie dowodu wewnętrznego lub wewnętrznej faktury
    jednym dokumentem .

    --
    ===OPIX===