  • 1. Data: 2008-08-06 13:21:48
    Temat: jak uzyskać dane płatnika?
    Od: "zabka" <...@...pl>

    Witam

    sprawa dośc nietypowa, choć wielokrotnie słyszałam o podobnych problemach...

    Jestesm freelancerem, wykonalam zlecenie dla organizacji, w ktorej udziela
    sie moj przyjaciel. Organizacja to związek lekarski, niedawno założony.
    Współpraca przebiegła świetnie, ale mam problem, bo nie mogę uzyskać danych
    do wystawienia rachunku... Ma je podobno tylko prezes, a on jest aktualnie
    nieuchwytny.

    Gdzie mogę uzyskać dane rejestrowe organizacji? Wiem, że nie ma czegoś
    takiego jak tajne dane firmy/stowarzyszenia - w jakiej jednostce otrzymam
    NIP potrzebny do wystawienia dowodu sprzedaży?

    Zalezy mi na tym tym bardziej, że pieniądze juz dostałam - w gotówce - i
    chce je zaksięgować.

    Niby głupie, ale każdy kto się zetknął z bałaganem administracyjnym wie o co
    chodzi...

    pozdrawiam,

    --
    zabka

  • 2. Data: 2008-08-06 18:37:15
    Temat: Re: jak uzyskać dane płatnika?
    Od: r...@o...pl

    Zwykla umowa o dzielo wykonywana osobiscie(nie DG)?
    No to wszytsko gra, po co chcesz wystawiac rachunek?

  • 3. Data: 2008-08-06 18:57:09
    Temat: Re: jak uzyskac dane platnika?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik wrote:
    > Zwykla umowa o dzielo wykonywana osobiscie(nie DG)?
    > No to wszytsko gra, po co chcesz wystawiac rachunek?

    A po co ludzie wystawiaja rachunki do umów zlecen i o dzielo?
    Chyba po to zeby otrzymac zaplate.

  • 4. Data: 2008-08-06 18:58:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zabka wrote:

    > wykonalam zlecenie dla organizacji,
    > Organizacja to związek lekarski, niedawno
    > założony.

    > Gdzie mogę uzyskać dane rejestrowe organizacji?

    Poszukaj w KRS online

  • 5. Data: 2008-08-06 19:56:30
    Od: r...@o...pl

    On 6 Sie, 20:57, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > A po co ludzie wystawiaja rachunki do umów zlecen i o dzielo?
    > Chyba po to zeby otrzymac zaplate.

    cyt: "Zalezy mi na tym tym bardziej, że pieniądze juz dostałam - w
    gotówce - i
    chce je zaksięgować."

  • 6. Data: 2008-08-06 21:42:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "zabka" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie mogę uzyskać dane rejestrowe organizacji? Wiem, że nie ma czegoś

    KRS.

    > takiego jak tajne dane firmy/stowarzyszenia - w jakiej jednostce otrzymam
    > NIP potrzebny do wystawienia dowodu sprzedaży?

    A co jezeli nie maja NIP'a?

    > Zalezy mi na tym tym bardziej, że pieniądze juz dostałam - w gotówce - i
    > chce je zaksięgować.

    Jezeli zaksiegowac - pogadaj z ksiegowa ;-)

    Na powaznie: jezeli czynosc nie ma zwiazku z fiskalizacja - zrob sprzedaz
    gotowkowa.

    Jezeli ma - wpisz dane, ktore masz, zeby kwoty naleznych US'owi przelewow
    wyszly poprawne. Wystaw fakture bez NIP'u. Jak sie upomna dopisz NIP i wrecz
    oryginal.

    sz.

  • 7. Data: 2008-08-07 06:51:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > cyt: "Zalezy mi na tym tym bardziej, że pieniądze juz dostałam - w
    > gotówce - i
    > chce je zaksięgować."

    A faktycznie przegapiłem. Być może zabka nie chce,
    żeby na jej wspomnienie księgowa i prezes dostawali ataku szału.

  • 8. Data: 2008-08-07 10:43:32
    Od: r...@o...pl

    On 7 Sie, 08:51, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > A faktycznie przegapiłem. Być może zabka nie chce,
    > żeby na jej wspomnienie księgowa i prezes dostawali ataku szału.

    Ale czemu, zwykly "dzielowiec" nie musi wystawiac rachunku, a firma
    moze sobie zaksiegowac koszt na podstawie umowy i przelewu/
    pokwitowania.

  • 9. Data: 2008-08-07 11:09:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ale czemu, zwykly "dzielowiec" nie musi wystawiac rachunku, a firma
    > moze sobie zaksiegowac koszt na podstawie umowy i przelewu/
    > pokwitowania.

    Jak to nie musi? Przeciez wystawia.
    Pewnie tylko nie zauważyłeś, że często
    dla swojej wygody płatnik przygotowuje gotowy rachunek
    dla wykonawcy.
    Ale normalnie to wykonawca wystawia rachunek.

  • 10. Data: 2008-08-07 12:42:22
    Od: r...@o...pl

    On 7 Sie, 13:09, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Jak to nie musi? Przeciez wystawia.
    > Pewnie tylko nie zauważyłeś, że często
    > dla swojej wygody płatnik przygotowuje gotowy rachunek
    > dla wykonawcy.
    > Ale normalnie to wykonawca wystawia rachunek.

    Ale o czym Ty mowisz. Rachunek wystawia sie *na zadanie*.
    Jesli zamawiajacy nie chce nic dostac, to nie trzeba mu nic wystawiac.

    Odpowiedni przepis jest w ordynacji:

    Art. 87. § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy
    prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na ***żądanie
    kupującego lub usługobiorcy*** wystawić rachunek potwierdzający
    dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
    § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, ***od których zażądano rachunku***
    przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiają rachunek nie
    później niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania
    towaru. Jeżeli jednak ***żądanie wystawienia rachunku*** zostało
    zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru, wystawienie rachunku
    następuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
    § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli
    ***żądanie*** zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania
    towaru lub wykonania usługi.