  • 1. Data: 2007-02-15 08:46:12
    Temat: jak wyliczyc zaliczke?
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Witam,
    Wkrotce rozpoczne moja pierwsza DG, w zwiazku z tym mam pytanie zwiazane z
    wyliczaniem zaliczek na podatek.
    Jesli przychod wyniosl 2 000zl, koszty 1 000zl, to zysk wynosi: 1 000, teraz
    te 1000x0,19% i wychodzi 190zl. I teraz moje pytanie co jeszcze moge
    odliczyc od dochodu/podatku. Prosze o informacje lub o adres strony gdzie
    znajde wszystkie potrzebne informacje na temat wyliczania zaliczek.
    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2007-02-15 09:10:20
    Temat: Re: jak wyliczyc zaliczke?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KaCZoR" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > odliczyc od dochodu/podatku. Prosze o informacje lub
    Od dochodu - skladki na ubezpieczenie spoleczne
    Od podatku - skladke na ubezpieczenie zdrowotne (max 7,75% podstawy
    wymiaru). W Twoim wiec przypadku - jesli chodzi o ubezpieczenie zdrowotne to
    zaplacisz nie 190 zl podatku a tylko ok 40 zl.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-02-15 10:26:46
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

> [...]
    > wymiaru). W Twoim wiec przypadku - jesli chodzi o ubezpieczenie zdrowotne
    > to zaplacisz nie 190 zl podatku a tylko ok 40 zl.

    Od tych 40 zl moge jeszcze odjac kwote zmniejszajaca podatek? tzn 572,54
    zł/12miesiecy czyli ok 48zl, z tego wynika ze w tym nie zaplace ani zlotowki
    podatku? Prosze napisac czy dobrze rozumuje?
    pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2007-02-15 11:17:07
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    > Od tych 40 zl moge jeszcze odjac kwote zmniejszajaca podatek? tzn
    > 572,54 zł/12miesiecy czyli ok 48zl, z tego wynika ze w tym nie zaplace
    > ani zlotowki podatku? Prosze napisac czy dobrze rozumuje?

    Tak. Z tym, ze od dochodu odliczasz składkę na ubezpieczenia społeczne,
    tak wyliczoną podstawę obliczenia podatku zaokrąglasz do pełnego
    złotego, od tego liczysz 19% od wyniku dopiero odejmujesz 572,54,
    wychodzi jakis podatek (lub nie) i od niego odejmujesz składkę
    zdrowotną, 7,75% podstawy (jak nie masz podatku to nie masz ujemnej
    kwoty), na dzień dzisiejszy jest to 152,73. Wychodzi ci podatek do
    zapłaty, lub go nie ma. Pamiętaj, ze podatek liczysz od dochodu
    narastajacego comiesięcznie, czyli co miesiac masz coraz większy dochód
    i co miesiąc przy wiliczaniu odejmujesz sobie te 572,54zł.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 5. Data: 2007-02-15 15:44:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2007 11:26:46 +0100, KaCZoR napisał(a):

    > Od tych 40 zl moge jeszcze odjac kwote zmniejszajaca podatek? tzn 572,54
    > zł/12miesiecy czyli ok 48zl, z tego wynika ze w tym nie zaplace ani zlotowki
    > podatku? Prosze napisac czy dobrze rozumuje?

    Rafal ci już napisał - ja tylko podkreślę przy DG odliczasz już w 1-ym
    miesiącu całą kwotę zmniejszającą podatek a nie 1/12.

  • 6. Data: 2007-02-15 16:14:24
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    Pamiętaj, ze podatek liczysz od dochodu
    > narastajacego comiesięcznie, czyli co miesiac masz coraz większy dochód i
    > co miesiąc przy wiliczaniu odejmujesz sobie te 572,54zł.

    a czy zus (ub. społ.) też odlicza się narastająco?

  • 7. Data: 2007-02-15 16:57:17
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "szuszu" <W...@g...com> napisał w wiadomości

    > a czy zus (ub. społ.) też odlicza się narastająco?

    Tak, co miesiąc liczysz podatek pit, tak jakby całkowicie od początku
    roku. Czyli również społeczne odlicza się narastająco, bo podatek
    rozliczasz rocznie, nie miesięcznie, miesięcznie liczy się dlatego, zeby
    wyliczyć kwotę _zaliczki_ na podatek.

  • 8. Data: 2007-02-15 19:59:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Od tych 40 zl moge jeszcze odjac kwote zmniejszajaca podatek? tzn 572,54
    > zł/12miesiecy czyli ok 48zl, z tego wynika ze w tym nie zaplace ani

    Jesli wyrales podatek PIT progresywny (wg skali) to tak. Jesli liniowy, to
    oczywiscie nie ma tam tej "kwoty pomniejszajacej podatek".

    Pozdrawiam
    SDD