  • 1. Data: 2004-07-14 10:46:20
    Temat: kasa fiskalna
    Od: "Andrzej N." <s...@p...onet.pl>

    Witam drogich grupowiczów!
    Mam taki przypadek:
    Sprzedaż materiałów budowlanych-transakcja przeprowadzona przez kasę
    fiskalną- paragon wydrukowany.
    Po czym klient mowi że chce fakturę na swoją firmę.
    Co w takiej sytuacji zrobić czy:
    1. Wystawić mu faktórę na firmę a do kopi podłączyć paragon z kasy?
    2. Czy też zrobić zwrot do paragonu-opisać sytuację i pomniejszyć obrót z
    rapotu dobowego o kwotę zwrotu- i dopiero wystawić mu faktórę?
    Czy są jakieś przepisy które regulują zasady korekt sprzedaży
    zarejestrowanej na kasie fiskalnej?
    Pozdrawiam
    Andrzej N

  • 2. Data: 2004-07-14 10:48:36
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Andrzej N. pisze:

> [...]
    > fiskalną- paragon wydrukowany.
    > Po czym klient mowi że chce fakturę na swoją firmę.

    Z glowy czyli z nieczego...
    (cos mi sie kolacze, ze takma yc, ale pewny niejestem)
    firma powinna miec "jednolity" system wystawiania faktur
    dla GD albo wszystko z paragonem, albo wszystko bez..

    > 1. Wystawić mu faktórę na firmę a do kopi podłączyć paragon z kasy?
    > 2. Czy też zrobić zwrot do paragonu-opisać sytuację i pomniejszyć obrót z
    > rapotu dobowego o kwotę zwrotu- i dopiero wystawić mu faktórę?

    To ZAWSZE mozesz zrobic, zjesli klient zwroci
    towar to niemasz wyjscia. Odbierasz towar i oryginal paragonu...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-14 10:49:31
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cd331d$278$1@nemesis.news.tpi.pl>, Andrzej N. wrote:

    > Co w takiej sytuacji zrobić czy:
    > 1. Wystawić mu faktórę na firmę a do kopi podłączyć paragon z kasy?

    Tak robia na stacji jak kupuje benzyne.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-07-14 11:03:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej N. napisał:
> [...]
    > Co w takiej sytuacji zrobić czy:
    > 1. Wystawić mu faktórę na firmę a do kopi podłączyć paragon z kasy?

    Dokładnie tak. To jest jedyny prawidłowy sposób.
    Ksiegujesz raport z kasy fiskalnej, kopia faktury wędruje ad acta.
    Dołaczony do niej ORYGINAŁ paragonu pozwala nie ujmować faktury w
    rejestrach o ile sprzedaz zafiskalizowano na kasie.

    Pamiętaj że masz obowiązek wystawic fakture w ciągu 7 dni od zakup. Po
    tym terminie fakturę wystawic możesz, ale nie musisz (ostatnio na ten
    temat widziałam pismo MF... ale zapomiałam gdzie, może w Monitorze
    Księgowego?)

    > 2. Czy też zrobić zwrot do paragonu-opisać sytuację i pomniejszyć obrót z
    > rapotu dobowego o kwotę zwrotu- i dopiero wystawić mu faktórę?
    Niech cie reka boska broni!!

    > Czy są jakieś przepisy które regulują zasady korekt sprzedaży
    > zarejestrowanej na kasie fiskalnej?

    Ty nie masz korekty sprzedaży!! Ty wystawiasz fakture do paragonu, to
    suepłnie inne buty.

    Korekty sprzedazy zarejestrowanej na kasie fiskalnej, np. w przypadku
    zwrotu towaru, można dokonac odbierając od klienta ORYGINAŁ paragonu i
    sporządzając do tego jakis dokument zwrotu towaru podpisany przez klienta.
    Ponadto niektóre programy fakturujące, jeżeli obsługuja też drukarke
    fiskalną, pozwalaja wystawic fakture korygująca do paragonu, widziałam
    na własne oczy że US sie nie czepia ;-)
    Taki zapis korygujący oczywiście nie będzie ujęty na kasie - trzeba go
    zaksięgowac osobno.

    Ale to tylko gdy faktycznie dokonuje sie korekty sprzedaży. Wystawienie
    faktury do paragony nie jest korekta sprzedaży.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-07-14 11:06:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Z glowy czyli z nieczego...
    > (cos mi sie kolacze, ze takma yc, ale pewny niejestem)
    > firma powinna miec "jednolity" system wystawiania faktur
    > dla GD albo wszystko z paragonem, albo wszystko bez..

    Boguslawie, nie wiesz a rzeźbisz.
    Oczywiście że zadnego jednolitego systemu 'mieć' nie trzeba. Wystarczy
    stosowac się do istniejących przepisów.
    Jednolity to powinien byc system numeracji faktur. I tyle.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-07-14 11:16:29
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

    > Boguslawie, nie wiesz a rzeźbisz.
    > Oczywiście że zadnego jednolitego systemu 'mieć' nie trzeba. Wystarczy
    > stosowac się do istniejących przepisów.
    > Jednolity to powinien byc system numeracji faktur. I tyle.

    No wlasnie dlatego zaznaczylem, ze trzeba sprawdzic ale...
    Mozna miec osobna numeracje dla firm ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-14 13:02:31
    Temat: Odp: kasa fiskalna
    Od: "Andrzej N." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cd343n$6c7$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > Dołaczony do niej ORYGINAŁ paragonu pozwala nie ujmować faktury w
    > rejestrach o ile sprzedaz zafiskalizowano na kasie.

    No tak ale na kasie jest obowiązek ewidencjonowania obrotu dla osób
    fiz. nie prowadzących dzialalności gospodarczej.

    Czy zatem nie ma przeszkód aby na kasie fiskalnej zarejestrować obrót z
    osobami fizycznymi prowadzącymi dzialalność gospodarczą?

    Pozdr.
    Andrzej N.

  • 8. Data: 2004-07-14 13:24:13
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    >
    > Czy zatem nie ma przeszkód aby na kasie fiskalnej zarejestrować obrót z
    > osobami fizycznymi prowadzącymi dzialalność gospodarczą?

    Na kasie jest obowiazek rejestrowania sprzedazy na rzecz OFNPDG, ale nie
    jest powiedziane ze nie mozna rejestrowac sprzedazy dla podmiotow
    gospodarczych.
    A takie postepowanie wprowadza porzadek w ewidencji sprzedazy. To co wskaze
    kasa na raporcie miesiecznym stanowi podliczony obrot (sprzedaz) i nie
    musimy
    wylawiac faktur ktore nalezy do tego obrotu doliczyc.

    Darek

  • 9. Data: 2004-07-16 22:34:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Maddy pisze:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ No wlasnie dlatego zaznaczylem, ze trzeba sprawdzic ale...
    >+ Mozna miec osobna numeracje dla firm ?

    Sądząc z poprzednich dyskusji na grupie - "a dlaczego nie" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)