  • 1. Data: 2008-07-03 12:07:09
    Temat: kasa fiskalna i przeglądy :)
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    zapomniało mi sie przeglądów kasy :)
    i to tak kilka latek..

    ulgi nie "brałem" na kase
    czy cos mi grozi? czy jesli nie brałem ulgi to i tak musze miec
    przeglady kasy?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2008-07-03 21:02:48
    Temat: Re: kasa fiskalna i przeglądy :)
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    icek pisze:
> [...]
    > i to tak kilka latek..
    >
    > ulgi nie "brałem" na kase
    > czy cos mi grozi? czy jesli nie brałem ulgi to i tak musze miec

    też tak pytam z ciekawości, prawie nie używam a przegląd to z 100zł

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 3. Data: 2008-07-03 23:27:02
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Waldemar Fraś" <w...@n...ekrakow.net> napisał w
    wiadomości news:g4jepo$5h4$1@news.onet.pl...

    > też tak pytam z ciekawości, prawie nie używam a przegląd to z 100zł

    konsekwencje braku przeglądu mogą być wielokrotnie większe

  • 4. Data: 2008-07-03 23:30:52
    Od: grzess <k...@w...pl>

    § 5 rozporządzenia
    1. Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, z
    zastrzeżeniem ust. 2, są obowiązani do:
    6) wykonywania co 12 miesięcy obowiązkowego przeglądu technicznego kasy
    przez właściwy serwis,

    Art. 53 kks
    § 21. Księgami są:
    5) inne podobne urządzenia ewidencyjne, do których prowadzenia zobowiązuje
    ustawa, a w szczególności zapisy kasy rejestrującej.
    § 23. Księga wadliwa jest to księga prowadzona niezgodnie z przepisem
    prawa.

    Szerokie pole do popisu i obily mi sie o oczy proby uznania ksiag za
    wadliwe przy braku przegladow.
    A na pocieszenie dodam, ze w "moim" us za brak przegladu ukarano podatnika
    mandatem 300zl, co i tak wychodzi taniej niz coroczne przeglady, ktorych
    to owy podatnik wcale nie robil.

    Pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2008-07-07 08:07:17
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Waldemar Fraś" <w...@n...ekrakow.net> napisał w
    > wiadomości news:g4jepo$5h4$1@news.onet.pl...

    > konsekwencje braku przeglądu mogą być wielokrotnie większe
    w sumie poznałem cenę i jest to 70zł netto, więc dramatu nie ma :)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'