  • 1. Data: 2015-09-04 14:29:57
    Temat: kasa fiskalna - mieć ciastko i zjeść ciastko
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Czy będzie w zgodzie z przepisami prawa: dokumentowanie sprzedaży w
    sklepie wysyłkowym fakturami sprzedaży (chodzi o zwolnienie z posiadania
    kasy rejestrującej - chciałbym wystawić po prostu fakturę zamiast
    paragon lub fakturę do paragonu) podczas jednoczesnej sprzedaży
    gotówkowej nabijanej na kasę / paragon w siedzibie firmy?
    Czy też posiadanie kasy rejestrującej obliguje mnie do wystawiania
    paragonów, mimo przewidzianej rozporządzeniem możliwości skorzystania ze
    zwolnienia?

    Czyli chciałbym mieć ciastko: kasę fiskalną i móc ewentualnie raz na
    jakiś czas wystawić paragon, a także zjeść ciastko: skorzystać ze
    zwolnienia z uwagi na prowadzoną sprzedaż wysyłkową + ewidencję
    sprzedaży. Wystawianie faktur ułatwia mi pracę, wystawianie paragonów
    utrudniałoby.

    Jednocześnie firma ma status operatora telekomunikacyjnego i do każdego
    abonamentu telekomunikacyjnego wystawia fakturę. Tu też jest
    przewidziane zwolnienie, ale czy obowiązuje, jeśli mam na miejscu
    drukarkę fiskalną i sprzedaję np. płytę CD na paragon klientowi?
    Czy też będę zmuszony "nabijać" abonament za usługę telekomunikacyjną na
    kasę?

    Oczywiście mowa o sprzedaży osobom fizycznym/konsumentom.

    Pozdr,