  • 1. Data: 2003-05-23 19:51:35
    Temat: kazać wziąć podpis na FakVAT telekomunikacyjnej
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Czy można firmie telekomunikacyjnej złożyć oświadczenie, by nie wystawiała
    faktur vat bez mojego podpisu, czy może jest to prawo nie do odebrania
    takiej firmie przez kontrahenta? Faktury VAT są na usługi telekomunikacyjne.

    Thomasson

  • 2. Data: 2003-05-23 20:14:40
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@p...pl>

    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktur vat bez mojego podpisu, czy może jest to prawo nie do odebrania
    > takiej firmie przez kontrahenta? Faktury VAT są na usługi

    ???
    kłaniają się przepisy dot.VAT

    Darek SP2BZW

    P.S. art.32 ust.5 ustawy i par.36 ust.2 pkt.3 rozporz.
    czytanie boli ???

  • 3. Data: 2003-05-23 20:43:36
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > kłaniają się przepisy dot.VAT
    >
    > Darek SP2BZW
    >
    > P.S. art.32 ust.5 ustawy i par.36 ust.2 pkt.3 rozporz.

    Cha cha, nie boli. Znam te przepisy, dlatego powiedziałem, o jakie usługi
    chodzi. Moje pytanie powinno być uzupełnione zdaniem "czy mimo takiego
    brzmienia przepisów, można dokonać korzystnej interpretacji i wymagać
    pobrania mojego podpisu?". Obawiam się, że nie, ale jest iskierka nadziei :)

    W tym kraju wieeele rzeczy jest możliwych.

    Thomasson

  • 4. Data: 2003-05-23 20:54:34
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@p...pl>

> [...]
    > brzmienia przepisów, można dokonać korzystnej interpretacji i wymagać
    > pobrania mojego podpisu?". Obawiam się, że nie, ale jest iskierka nadziei
    :)

    IMHO nie ma iskierki nadziei...
    ten przepis jest korzystny dla podatnika VAT (bez swojego podpisu
    może odliczyc vat) a Tobie pewnie chodzi o sytuację, że fakurę VAT
    otrzymałeś bez swojej zgody (swojego podpisu) i ją kwestionujesz ?
    wtedy raczej mają zastosowanie przepisy k.c.... ?

    Darek SP2BZW

    QRT

  • 5. Data: 2003-05-23 21:13:06
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > otrzymałeś bez swojej zgody (swojego podpisu) i ją kwestionujesz ?
    > wtedy raczej mają zastosowanie przepisy k.c.... ?

    Kwestionuję wszystkie po kolei od 8 miesięcy

    Nie możliwości zmiany dostawcy usług bez poniesienia nakładów. Jakby mieli
    obowiązek pobrać mój podpis, to by się dwa razy zastanawiali przy
    wystawieniu faktury i na pewno by mnie zapamiętali :)

    Thomasson

  • 6. Data: 2003-05-23 21:53:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 May 2003, thomasson op pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ obowiązek pobrać mój podpis, to by się dwa razy zastanawiali przy
    >+ wystawieniu faktury i na pewno by mnie zapamiętali :)

    A jaką sankcją groziłoby im niepobranie twojego podpisu ?
    Darek dobrze gada: z p. widzenia VAT zmiany nie ma (tak i tak "oni"
    muszą odprowadzić wykazany VAT !), z p. widzenia umowy cywilnoprowanej
    w jednym i drugim przypadku "oni" wykazują należność którą kwestionujesz
    i której nie podpisałeś.
    Problemem jest co zrobić z VATem po twojej stronie, bo ew. sprawa
    sądowa może trwac dłużej niż rok dopuszczalny na korektę VATu :(, ale
    na to *również* fakt "VATowej konieczności" podpisywania f-ry nie
    ma wpływu: jakbyś miał nietelekomunikacyjną f-rę którą kwestionujesz
    to co by ci to dało że nie podpiszesz kopii ?
    Wygrasz ew. proces - OK.
    Przegrasz proces - musisz odkręcać VAT...

    BTW: nie wiem czy odliczenie VATu z kwestionowanej f-ry i ew. korekta
    "na korzyść Skarbu" po ew. wygraniu procesu jest prawidłowym
    postępowaniem ! Byłoby korzystniejsze, ale skoro *nie uznajemy*
    tej f-ry za koszt (a przynajmniej: nie całą) to jest problem :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-05-27 08:21:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 23 May 2003 23:13:06 +0200, thomasson op pl <t...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > mieli obowiązek pobrać mój podpis, to by się dwa razy zastanawiali przy
    > wystawieniu faktury i na pewno by mnie zapamiętali :)

    Podpis na fakturze VAT swiadczy o otrzymaniu faktury VAT. Nie ma to nic
    wspolnego ze stosowana kiedys (a i czasami teraz) formulka "towar
    otrzymalem" czy cokolwiek innego. Otrzymanie i potwierdzenie faktury VAT
    nie oznacza jej zaakceptowania pod wzgledem merytorycznym, ksiegowym czy
    jakimkolwiek innym.

    M.

  • 8. Data: 2003-05-27 13:57:39
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...to.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:oprptn6co5139mw6@news.tpi.pl...
> [...]
    > otrzymalem" czy cokolwiek innego. Otrzymanie i potwierdzenie faktury VAT
    > nie oznacza jej zaakceptowania pod wzgledem merytorycznym, ksiegowym czy

    Czyli jest zbędny, ale jest "okazją do dorobienia" dla urzędników
    skarbowych.