  • 1. Data: 2002-05-27 17:58:39
    Temat: kilka umów zlecenia z różnymi pracodawcami
    Od: "Paweł Kałka WP" <j...@w...pl>

    Chcę zawrzeć kilka kolejnych umowów zlecenia z innymi pracodawcami. Wiem,
    że tylko jedna z nich podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym.
    Interesuje mnie, czy wybierając sobie jedną umowę z tytułu, której będę
    płacił ZUS mogę wybrać dowolnego pracodawcę, z którym zawarłem umowę
    zlecenia. Czy prawdą jest, że umowa, wybrana przeze mnie z tytułu, której
    będę musiał płacic Zus musi min opiewać na kwotę 760 złotych miesięcznie tj.
    średnia krajowa ? Czy w przypadku zawarcia wielu umów zlecenia z różnymi
    pracodawcami na świadczenie tej samej usługi muszę założyć działalność
    gospodarczą ?

  • 2. Data: 2002-05-27 18:56:05
    Temat: Re: kilka umów zlecenia z różnymi pracodawcami
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    1. TAK
    2. Jesli tych uslug nie bedziesz swiadczyl na rzecz osob fiz. nie
    prowadzacych DG -- mozesz to robic w ramach działalności wykonywanej
    osobiscie

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-27 21:52:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 May 2002, Paweł Kałka WP wrote:

> [...]
    >+ będę musiał płacic Zus musi min opiewać na kwotę 760 złotych miesięcznie

    AFAIK nie.
    Może być "dowolnie mała" :), różni spamerzy reklamują się z literaturą
    jak "obejść ZUS" zleceniami właśnie.

    >+ tj. średnia krajowa ?

    Erm... co ???? !
    NAwet jak berobotnych wliczysz :( to średnia krajowa wyjdzie
    wyższa :)

    >+ Czy w przypadku zawarcia wielu umów zlecenia z różnymi
    >+ pracodawcami na świadczenie tej samej usługi muszę założyć działalność
    >+ gospodarczą ?

    IMO nie. Podobnie jak można zawrzeć kilka(naście) umów o pracę
    na ułamek etatu...

    Pozdrowienia, Gotfryd