  • 1. Data: 2003-08-06 13:13:15
    Temat: kontrola
    Od: "adas" <wiatrak5@wytnij_to.go2.pl>

    Witam.
    Czy mial ktos kontrole z US w tym roku???
    Pisza u was jakis art. 121???z O.p.
    pozdrawiamm.
    yimi

  • 2. Data: 2003-08-06 13:50:46
    Temat: Re: kontrola
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik adas napisał:

    > Witam.
    > Czy mial ktos kontrole z US w tym roku???
    > Pisza u was jakis art. 121???z O.p.

    Miałam 4 VATowskie. Ale gdzie by mi mieli pisac ten artykuł?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-07 05:11:08
    Od: "adas" <wiatrak5@wytnij_to.go2.pl>

    > Miałam 4 VATowskie. Ale gdzie by mi mieli pisac ten artykuł?

    W protokole kontroli.Chodzi o to, ze poinformowali o wszystkich
    przepisach prawa:))). Tak tak mi napisali a przeciez to smiech. Ciekawe czy
    mozna to skutecznie us zarzucic????
    Pozdrawiam.
    yimi

  • 4. Data: 2003-08-11 12:42:58
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > Miałam 4 VATowskie. Ale gdzie by mi mieli pisac ten artykuł?

    na czym polega taka kontrola? czy sprawdzaja tylko czy sie ma faktury
    odpowiednie, na podstawie ktorych dokonalo sie odliczen, czy rowniez oprocz
    tego sprawdzaja czy jestesmy w posiadaniu zakupionych rzeczy na takie
    faktury??

    pozdro, exor.

  • 5. Data: 2003-08-11 13:07:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik eXOr napisał:

> [...]
    > odpowiednie, na podstawie ktorych dokonalo sie odliczen, czy rowniez oprocz
    > tego sprawdzaja czy jestesmy w posiadaniu zakupionych rzeczy na takie

    U mnie polega na
    - sprawdzeniu rejestru z deklaracjami VAT
    - sprawdzaniu zapisów w rejestrze z fakturami
    - sprawdzenia każdej faktury, czy podpada pod KUP albo jest ŚT
    - jeżeli to środek trwały, to sprawdzaniu gdzie stoi/leży/wisi (nie zawsze)
    - jeżeli na dodatek to samochód to trzepanie homologacji
    - trzepanie homologacji odbywa sie też w przypadku zakupów paliwa (4
    razy te same dokumenty bo 4 zestawy kontrolerów przychodziły)
    - jeżeli celowośc zakupu nie jest oczywista to wywiad "do czego to było,
    kompu sprzedane" itp. (na szczęście czasami wystarcza "no wie pani, to
    jest takie małe, metalowe, montuje sie przy oknach a takie drogie bo to
    ekstra wyposażenie na zamówienie")
    - nigdy nie sprawdzały magazynu materiałowego
    - regularnie trzepane sa umowy najmu (firma pracuje w wynajętych halach,
    na wynajętych maszynach, jeździ w 50% wynajętymi samochodami a wlaścicel
    tego wszystkiego jest "powiązany osobowo" ze spółką) - tych umów US ma
    juz chyba po 10 kopii... każda kontrola to nowe kopie.
    - przy fakturach sprzedazy sprawdzanie zgodności stawek, sprawdzanie czy
    wszystkie faktury dla osób fizycznych maja paragony, przy exporcie
    sprawdzanie daty przekroczenia granicy (często odprawa celna jest na
    miejscu a towar wyjeżdż z Polski dzień-dwa później i późniejsza jest
    data wywozu - jak sie trafi na koniec miesiąca to trzeba uważać)

    Poza tym - w związku ze zwrotamie VATu , sprawdzenie czy z zapłaconych
    faktur "wychodzi się" na VAT do zwrotu.
    Uwaga istotna, gdyby ktoś się szykował do żadania zwrotu z tytułu
    sprzedaży na niższe niz 22% stawki (zwrot z tytułu zakupu ŚT nie wymaga
    potwierdzenia zapłaty) - opisanie faktury "forma płatności :gotówka" to
    nie jest potwierdzenie zapłaty.
    Jeżeli nie ma wyraźnie "zapłacono" albo kwitu z kasy/z karty/wyciągu itp
    to dla US ta faktura zapłacona nie jest, wypada z puli.

    To tyle jeżeli chodzi o moje, rutynowe juz kontrole.
    Jeszcze parę takich i bede z Paniami z tego US po imieniu ;-)

    Swoją drogą kobitki sa w porządku - nie czepiaja sie o nieistotne
    drobiazgi, nie starają się znaleźc czegoś za wszelką cenę, po prostu
    maja sprawdzić czy jest ok - jak jest ok to tez są zadowolone.

    Ale to jest US. Z UKSem z reguły juz nie jest tak miło.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-08-19 08:19:45
    Temat: Re[2]: kontrola
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 7 sierpnia 2003 o godzinie (07:11:08) napisano:

    a> W protokole kontroli.Chodzi o to, ze poinformowali o wszystkich
    a> przepisach prawa:))). Tak tak mi napisali a przeciez to smiech. Ciekawe czy
    a> mozna to skutecznie us zarzucic????
    a> Pozdrawiam.
    a> yimi

    Przede wszystkim, to art. 121 ordynacji mowi:
    "§ 1. Postępowanie podatkowe powinno być prowadzone w sposób budzący
    zaufanie do organow podatkowych.
    § 2. Organy podatkowe w postępowaniu podatkowym obowiązane są udzielać
    niezbędnych informacji i wyjaśnień o przepisach prawa podatkowego
    pozostających w związku z przedmiotem tego postępowania."

    Po pierwsze wiec - nie o _wszystkich_ przepisach. Po drugie - pewnie
    panie o czyms Cie tam informowaly. Po trzecie - jak chcesz wykazac, ze
    nie bylo wyjasnien i informacji? Nagranie na dyktafonie? :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl