  • 1. Data: 2004-03-22 20:06:31
    Temat: korespondencyjne zawarcie umowy o dzieło
    Od: "Sławomir Kowal" <s...@p...fm>

    Mam zamiar zawierać umowy o dzieło, których przedmiotem będzie wykonanie
    podstrony w prowadzonym przeze mnie serwisie internetowym. I tu mam pierwsze
    pytanie - czy takie dzieło kwalifikuje się do 50% k.u.p.?
    Drugie pytanie dotyczy sposobu korespondencyjnego zawarcia umowy o dzieło.
    Czy prawidłowe byłoby poniższe postępowanie i czy można to zrobić prościej?
    1. Wysyłam zleceniodawcy 2 egzemplarze umowy podpisane przeze mnie
    2. Zleceniodawca podpisuje się na tych egzemplarzach i jeden z nich mi
    odsyła
    3. Wykonuję dzieło i czekam na otrzymanie zapłaty
    4. Po jej otrzymaniu wysyłam zleceniodawcy rachunek za wykonanie umowy o
    dzieło
    I jeszcze trzecie pytanie - nie mam numeru NIP i w US nie chcą mi go nadać
    (ten sam przypadek był opisany tu:
    http://groups.google.pl/groups?q=nadanie+nip&hl=pl&l
    r=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b0rmen%246oo%241%40news.on
    et.pl&rnum=3). Z
    tego co przeczytałem na grupie wynika, że mogę zastępczo posługiwać się nr
    PESEL przy zawieraniu umów o dzieło, a NIP-3 złożę wraz z pierwszym
    zeznaniem rocznym. Proszę o potwierdzenie.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.