  • 1. Data: 2003-01-06 20:47:20
    Temat: koszt telefonu komorkowego. który rok
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    faktura z Plus-a z 24 grudnia 2002, płatna 17.01.2003

    W koszt tego roku czy poprzedniego ???

  • 2. Data: 2003-01-06 20:50:18
    Temat: Re: koszt telefonu komorkowego. który rok
    Od: m...@p...onet.pl

    > faktura z Plus-a z 24 grudnia 2002, płatna 17.01.2003
    >
    > W koszt tego roku czy poprzedniego ???

    Koszt do poprzedniego roku, vat do stycznia.

    Pozdrawiam. M.Y.

  • 3. Data: 2003-01-06 20:57:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik berdycz napisał:
    > faktura z Plus-a z 24 grudnia 2002, płatna 17.01.2003
    >
    > W koszt tego roku czy poprzedniego ???

    A prowadzisz KPiR kasowo czy memoriałowo??

    Maddy

    ...i rozpęta się burza ... :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-06 21:08:56
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > A prowadzisz KPiR kasowo czy memoriałowo??

    "Po staremu" czyli memoriałowo?:-) W każdym razie nie "kwartalnie"?

    Ale odpowiedź , że kawałek w grudniu (PIT) , kawałek w styczniu (VAT) już mi działa
    na nerwy.:-(

    Co by było gdyby ta faktura została zapłacono jeszcze w starym roku np. 31 grudnia.
    Wszystko mogłoby iść w stary rok???

    Dla mnie problem to archiwum - gdzie to cholerstwo trzymać - w 2002 roku, bo PIT, czy
    2003, bo VAT i kiedy wyrzucić.
    Kwoty za telefony są małe, a kłopotu co nie miara.:-(

  • 5. Data: 2003-01-06 21:30:06
    Od: m...@p...onet.pl

    > "Po staremu" czyli memoriałowo?:-) W każdym razie nie "kwartalnie"?

    Memoriałowa zasada oznacza, że koszty są potrącane w okresie sprawozdawczym
    (roku podatkowym), którego faktycznie dotyczą. Natomiast kasowa - koszty są
    potrącane w momencie ich poniesienia.Prowadząc KPiR masz prawo wyboru.

    > Ale odpowiedź , że kawałek w grudniu (PIT) , kawałek w styczniu (VAT) już mi
    działa na nerwy.:-(

    § 40 ust. 4 rozp. MF z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług -odliczenie podatku naliczonego
    z faktury doty. np. usł. telekomunikacyjnych nie będzie dokonywane w miesiącu
    jej fizycznego otrzymania, lecz w miesiącu, w którym przypada termin płatności.
    W Twoim przypadku jest to styczeń.

    Pozdrawiam, M.Y.

  • 6. Data: 2003-01-06 21:57:28
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > jej fizycznego otrzymania, lecz w miesiącu, w którym przypada termin płatności.

    Dzięki!

  • 7. Data: 2003-01-11 16:48:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jan 2003, berdycz wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> [...]
    >+ Ale odpowiedź , że kawałek w grudniu (PIT) , kawałek w styczniu (VAT)
    >+ już mi działa na nerwy.:-(

    To ja powrócę z prostym problemem: faktura z TPSA (moja) zawiera kilka
    składników. Skupmy się na:
    - abonamencie za miesiąc wystawienia (i płatności) faktury
    - rozliczeniu impulsów za miesiąc poprzedni.

    Pytanie: jak poksięgować koszt faktury styczniowej żeby wszyscy byli
    zadowoleni ? Dzielić ? ;> Stosować zasadę "każdego roku jednakowo",
    inaczej mówiąc "jeden miesiąc jedna faktura" ?
    Maddy, przyznaj się jak robisz :)

    [...]
    >+ Kwoty za telefony są małe, a kłopotu co nie miara.:-(

    Żebyś wiedział :[

    pozdrowienia, Gotfryd